כלל פיננסים: קנו מלאנוקס, צפויה לזנק בכ-37%

האנליסט יונתן קרייזמן: צפוי גידול ניכר במכירות הרבעון הרביעי השנה ■ מחיר יעד של 140 דולר

כלכלני כלל פיננסים נפגשו לאחרונה לשיחת עדכון עם מנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן. האנליסט יונתן קרייזמן מציין כי "התרשמנו שהמומנטום העסקי החזק ממשיך עם האימוץ הגדל של פתרונות אינפיניבנד/איטרנט (שיעור חדירה של 10% בלבד). לאחר אישור התחזית לרבעון השלישי של 2012, אנו מצפים לגידול נוסף במכירות גם ברבעון הרביעי של השנה עם השקת Windows Server 2012 והכניסה המאסיבית לשוק האחסון".

קרייזמן מציב מחיר יעד של 140 דולר למניית מלאנוקס , גבוה בכ-37% ממחיר השוק כיום (על בסיס מכפיל 29 ל-2013 - רווח חזוי של 4.84 דולר למניה).

למרות ספקות באשר למהות הביקושים לקישוריות במהירות 56Gb/s, החברה כבר רואה דרישה מלקוחות לקישוריות במהירות 100Gb/s. על פי המתווה הנוכחי, החברה צופה להגיע לשוק עם פתרון במהלך 2014 . עד להשקת EDR, מלאנוקס צפויה ליהנות מהגמוניה בשוק האינפיניבנד לאחר הודעת אינטל כי תרכוש ממלאנוקס טכנולוגיית FDR ולא תתחרה בה בדור האינפיניבנד הנוכחי, מציין קרייזמן.

בנוסף, החברה רואה גידול מתמיד בפתרונות מבוססי Ethernet. "מלאנוקס ממשיכה לגדול בתחום באמצעות פתרונות מבוססי את'רנט. אנו מצפים לראות לראשונה מכירות 40GbE ברבעון השלישי של 2012 וגידול משמעותי יותר במהלך 2013".

בכלל פיננסים צופים גידול ניכר במכירות הרבעון הרביעי השנה עקב מספר גורמים: תנופה חזקה בשוק האחסון/פתרונות, כניסה מאסיבית יותר של EMC, השקת גרסת ה- Windows Server 2012 התומכת באינפיניבנד ו-RDMA, והמשך עלייה במצבת כוח האדם בחברה.

בהתייחסות לחילופי סמנכ"ל הכספים אומר קרייזמן כי הסיפור של מלאנוקס אטרקטיבי מספיק על מנת שלזהות סמנכ"ל הכספים לא תהיה השפעה מהותית על מחיר המניה. לגופו של עניין, "איל וולדמן הביע את הערכתו הרבה לסמנכ"ל הכספים הנכנס, יעקב שולמן. שולמן נמצא בארה"ב כבר למעלה מ-5 שנים , אז הצטרף למלאנוקס, ולדעת וולדמן, הוא בעל קישורים מצוינים על מנת לנהל את המערך הפיננסי של החברה והתקשורת מול המשקיעים.