הרשות השנייה: הפרה נגד קשת על השפלת ילד ב"סופר נני"

בפרק ששודר ב-12 באוגוסט תואר סיפורו של ילד, שעפ"י הרשות השנייה חווה השפלה עקב החשיפה הפומבית של היחס כלפיו בביתו ■ לקשת ייערך שימוע, והיא עלולה להיקנס בדקות פרסום ■ קשת: "טובתם של הילדים עומדת לנגד עיננו"

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד זכיינית ערוץ 2 קשת בגין פרק טעון במיוחד של התוכנית "סופר נני" ששודר בחודש אוגוסט. לאחר שימוע שיערך לזכיינית היא עשויה לשלם קנס בדמות נטילת דקות פרסום.

בפרק ששודר נראה ילד שעובר מה שנראה כהתעמרות רגשית קשה מצד הוריו, שהזמינו את המומחית מיכל דליות לעזור לה "לחנכו".

בפרק ששודר ב-12 באוגוסט תואר סיפורה של המשפחה, ובכללה גם אותו ילד, שעל-פי הרשות השנייה חווה "השפלה" עקב החשיפה הפומבית של ההתנהלות והיחס כלפיו בביתו. המציאות בבית הייתה מהקשות שהוצגו בתוכנית, והיחסים בתוך הבית נראו טעונים, עד כדי כך שבמהלך הפרק הילד אף צולם כשהוא בורח מהבית.

כמנהגה של התוכנית, שלא פעם השתתפות הילדים בה עלתה לדיון ציבורי, הופיע הילד בפנים גלויות ובשמו האמיתי המלא.

עבירה על האמנה שגיבשה הרשות

בעקבות פניות שהגיעו לרשות השנייה ולאחר בדיקה, הוחלט כי מדובר בעבירה על האמנה שגיבשה הרשות בכל הקשור לתוכניות העוסקות בילדים.

לדברי אילת מצגר, המנכ"לית בפועל של הרשות השנייה, "הרשות סבורה כי היה על הזכיין לגלות רגישות מיוחדת וגבוהה יותר להצגתו של הילד בתוכנית ולהימנע מההשפלה הקשה של הילד בתוכנית.

"יש רגישות מאוד גדולה בתוכניות העוסקות בילדים, והאמנה שגיבשה הרשות בנושא השתתפות ילדים בתוכניות טלוויזיה עוסקת בין היתר גם בסוגיה זו ומנחה את הזכיינים להימנע מהשפלת ילדים בתוכניות".

מקשת נמסר בתגובה: "קשת והפקת התוכנית 'סופר נני' משקיעות מחשבה רבה בשלבי ההיערכות לתוכנית, צילומיה ועריכתה, כאשר לנגד עיננו עומדים כבודם וטובתם של הילדים והרצון לשפר את היחסים בין בני המשפחה. כך היה גם במקרה המדובר".