דירקטוריון "מעריב" אישר את מכירת העיתון לבן-צבי

(עדכון) - דנקנר לעובדי "מעריב": אשלים 69% - והיתר נמרודי ■ יו"ר ועד עובדי "מעריב": "לא ייתכן שהמשבר באחד העיתונים הגדולים במדינה נתקל בהתעלמות כה גורפת מצד הממשלה"

דירקטוריון "מעריב " אישר הערב (ד') את מכירת העיתון לאיש העסקים שלמה בן-צבי. נוחי דנקנר יצא לחו"ל ולכן נעדר מישיבת הדירקטוריון.

"אני מתכוון לפעול שדירקטוריון דסק"ש ישלים 69% מהפער שחסר, ואני מצפה שהכשרת היישוב תשלים את היתרה" - כך אמר הערב יו"ר אי.די.בי נוחי דנקנר בפגישתו עם נציגי העובדים ב"מעריב", על-פי מקורב לו שנכח בפגישה.

"אני מקווה שהדירקטוריון ילך אתי בנושא", אמר דנקנר. "חשוב לי שהמסר יעבור לכלל העובדים, זו הבטחה אישית שלי. אני כמובן לא אחראי לעמדת הדח"צים, אבל כך אמליץ לנציגינו".

"חשוב לי שהעיתון לא ייסגר מבחינה חברתית ודמוקרטית", אמר דנקנר, "והכי חשוב לי שיהיו כמה שיותר מקומות לעובדים. לכן חשוב לי שעסקת בן-צבי תצא אל הפועל כמה שיותר מהר. אני מצפה מהעובדים לעזור ולסייע לכך".

"מצב שערורייתי"

בתוך כך מתקיימת הערב אסיפת חירום של עובדי "מעריב". יו"ר ועד העובדים של "מעריב", חגי מטר, אמר באסיפה כי "ממשלת ישראל עדיין ממשיכה להתעלם ממצוקה של 2,000 עובדי 'מעריב' הנמצאים בסכנת פיטורים. לא ייתכן שהמשבר באחד מהעיתונים הגדולים במדינה וגל הפיטורים הגדול ביותר נתקלים בהתעלמות כה גורפת".

לדברי מטר, "מדובר במצב שערורייתי. אנחנו לא יוצאים למלחמה על משכורות או תנאים נלווים. אנחנו יוצאים למלחמה על דברים שמגיעים לנו על-פי חוק. זה מצב לא סביר".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, אמר באסיפת העובדים: "אנחנו נדרוש 100% מזכויות העובדים. נגיד את זה בבית המשפט, נגיד את זה ציבורית, נגיד את זה בתקשורת, נגיד את זה לקונה החדש, לבעלי המניות האחרים, נגיד את זה לכולם. העמדנו לשם כך את הצוות הכי מקצועי מבחינת ההסתדרות. הדבר השני הוא לנסות למקסם את קליטת העובדים בעיתון החדש".