"הבהלה לזהב": מומחים טוענים כי הוא יזנק עד כ-36%

לאחר שהבנקים המרכזיים באירופה, ארה"ב ויפן השיקו תוכניות מרחיבות חדשות, בגולדמן זאקס ובמריל לינץ' יוצאים בתחזיות שוריות לגבי המתכת היקרה

מאז יצא ה'פד' בהכרזה היסטורית על תוכנית נוספת להקלה כמותית (QE3), יצאו מספר מומחים בתחזיות חיוביות לגבי מחיר הזהב. כעת, יוצא פרנסיסקו בלאנץ', אסטרטג בבנק ההשקעות מריל לניץ' בתחזית שורית במיוחד וטוען כי בעקבות ההכרזה של ה'פד', מחיר הזהב עשוי לזנק בכ-36% לרמה של 2,400 דולר לאונקייה.

"היעד החדש משקף את ההערכה שלנו לפיה ה'פד' ישמר את רכישות האג"ח מגובות המשכנתאות עד לסוף 2014 ויעבור לרכוש אג"ח ממשלתיות לאחר סיומה של תוכנית 'אופריישן טוויסט' בדצמבר הקרוב", טוען בלאנץ' במזכר ששלח ללקוחות הבנק.

בהתחשב בכך שהתוכנית החדשה היא אינה מוגבלת, הלחץ על מחירי הזהב הוא גדול מדי וימשיך עד אשר מצב התעסוקה ישתפר ויאפשר שינוי במדיניות הכלכלית", הוא הוסיף. "להערכתנו, לא סביר להניח ששינוי שכזה יתרחש לפני סוף 2014.

כאמור, לפני כשבוע ה'פד' הכריז על הסבב השלישי של תוכנית התמריצים שלו מאז תחילת המשבר הכלכלי, במסגרתה הוא ירכוש כ-40 מיליארד דולר של אג"ח מגובות משכנתאות (MBS) בכל חודש. בתשובה לשאלה מהי מסגרת הזמן של התוכנית החדשה, יו"ר ה'פד' בן ברננקי השיב כי התוכנית אינה מוגבלת בזמן וכי היעד המרכזי הוא מיתון שיעור האבטלה ועידוד הצמיחה.

"השילוב של רכישות ה-MBS ללא הגבלה והאפשרות של רכישת אג"ח מדינה נוספות עשויות לגרום לעלייה חדה במחירי הזהב ע"י כך שיוסיפו למאזנים של ה'פד' יותר מ-2 טריליון דולר במשך השנתיים הקרובות", מסביר בלאנץ'.

האסטרטג ממריל לינץ' הוא אינו היחיד שאופטימי לגבי מחירי הזהב. גם בבנק ההשקעות גולדמן זאקס מעריכים כי מחיר המתכת היקרה עשוי לזנק לרמה של 1,800 דולר לאונקייה בטווח הקרוב.

אז מדוע הזהב יזנק? ציפיות האינפלציה ל-12 החודשים הבאים, כפי שהן נגזרות משוק אגרות החוב, עומדות על 2.57% - שיא שלא נראה מאז אפריל 2011. מאחר והזהב נחשב לאמצעי גידור מפני אינפלציה, מומחים רבים מעריכים כי המשקיעים יתחילו לגדר את ההשקעותיהם ולרכוש סחורות ובעיקר את הזהב.