במעלות חותכים דירוג שופרסל; "שחיקה ביחסי כיסוי חוב"

כלכלני S&P מעלות חותכים את דירוג החוב של רשת שופרסל, מקבוצת אי.די.בי, מרמה של -AA לרמה של +A ■ תחזית הדירוג שלילית

כלכלני S&P מעלות חותכים את דירוג החוב של רשת שופרסל, מקבוצת אי.די.בי, מרמה של -AA לרמה של +A. תחזית הדירוג שלילית.

במעלות מציינים כי הורדת הדירוג נובעת משחיקה מתמשכת ביחסי כיסוי החוב של החברה עקב חלוקת דיבידנדים ומדיניות השקעות אגרסיביות. הורדת הדירוג משקפת גם את השחיקה ברווחיות התפעולית המתואמת של החברה הנובעת בעיקר מרמת התחרותיות הגבוהה בשוק המזון. "אנו ממשיכים לראות בשופרסל כמובילה בענף הקמעונאות בישראל".

עם זאת, "התגברות התחרותיות בשנים האחרונות על רקע של צמיחה איטית יותר בהכנסות והיעדר יכולת להעלאות מחירים משמעותיות גורמת לנו להעריך כי החברה אינה צפויה להציג, בטווח הקרוב-בינוני, את שיעורי הרווחיות שאפיינו אותה בעבר".

רמת הנזילות של החברה "פחות ממספקת" על פי הקריטריונים של מעלות, כאשר תכנית ההשקעות והצפי להמשך חלוקת דיבידנדים בהיקפים גדולים מהווים את השימושים העיקריים לצד פירעונות החוב.

תחזית הדירוג השלילית משקפת את הערכת כלכלני מעלות שתיתכן שחיקה נוספת ביחסים הפיננסים של החברה מעבר ליחסים ההולמים את הדירוג, ברקע התחרותיות הגוברת בשוק וההאטה הכלכלית במשק העולמי והמקומי. לפיכך, "אנו סבורים שקיים תסריט של שחיקה נוספת ברמת הרווחיות, וכתוצאה מכך, שחיקה ביחסי הכיסוי לרמות שאינן תואמות את הדירוג הנוכחי".

אתמול הורידו כלכלני מעלות את דירוג דסק"ש ל-BBB לעומת דירוג קודם של A מינוס. התחזית נותרה שלילית על רקע המינוף הגבוה ואי הוודאות והאתגרים בחודשים הקרובים.