איראן ממשיכה לשגר איומים: נפתח במתקפת מנע על ישראל

"איראן מסוגלת לשגר מתקפה מוקדמת, אם היא תהיה בטוחה שישראל מתכוננת לתקוף אותה", אמר הגנרל אמיר אלי האדג'יזדה לערוץ הטלוויזיה האיראנית אל עלאם

איראן ממשיכה לשגר איומים, ואף מחריפה את הטון. אחרי שאתמול אמר מפקד משמרות המהפכה כי ישראל תימחק אם תעז לתקוף, היום הוא כבר מזהיר ממתקפת מנע איראנית. "איראן מסוגלת לשגר מתקפה מוקדמת, אם היא תהיה בטוחה שישראל מתכוננת לתקוף אותה", אמר הגנרל אמיר אלי האדג'יזדה לערוץ הטלוויזיה האיראנית אל עלאם.

"איראן לא תתחיל שום מלחמה, אבל היא יכולה לשגר מתקפת מנע אם תהיה בטוחה שהאויב עושה את הצעדים האחרונים כדי לתקוף אותה", צוטט מפקד משמרות המהפיכה, שהזהיר כי מתקפה ישראלית עשויה להצית "מלחמת עולם שלישית".

"אנו לא יכולים לדמיין שהשלטון הציוני יתחיל מלחמה ללא תמיכתה של אמריקה", הדגיש. "לכן, במקרה של מלחמה - זו תהיה מלחמה נגד שתיהן, אין שום ספק שנהיה במלחמה מול הבסיסים שלהם. במקרה כזה, יקרו דברי לא צפויים ושלא יאומנו, זה יכול לעורר מלחמת עולם שלישית".

טהרן מאשימה: סבא"א מסייעת לישראל

מוקדם יותר היום טען מחוקק באיראן כי ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מעביר מידע מסווג על תכנית הגרעין של טהרן - לישראל. האמירה של חבר הפרלמנט האיראני ג'וואד ג'הנגירזדה, מופנית לא רק לקהילה הבינלאומית או לסבא"א, אלא יוצאת באופן מכוון נגד העומד בראש הסוכנות יוקיה אמאנו.

על פי הפרסומים בטהרן, גורמים בממשל האיראני רואים באמאנו אחראי ישיר לכשלון המשא ומתן בין הרפובליקה האיסלאמית להקהילה הבינלאומית. חבר הפרלמנט צוטט היום באתר מקומי: "אמאנו עורך סיורים לתל אביב, ושואל את הגורמים הרשמיים בישראל מה דעתם על הפעילות הגרעינית האיראנית. זה מצביע על כך שהמידע על הגרעין האיראני עולה בדיונים עם המשטר הציוני ואויבים אחרים של הרפובליקה המוסלמית".