פייסבוק מפסיקה טכנולוגיית זיהוי הפנים למשתמשיה באירופה

נושא זיהוי הפנים עמד באחרונה לדיונים נרחבים בכל הקשור לאפשרויות שמציעה פייסבוק דרך הרשת החברתית שלה

הלחץ האירופי עשה את שלו: בעקבות פניות של רגולטורים וגופים להגנת הפרטיות באירופה, פייסבוק נאלצת להפסיק להציע למשתמשי הרשת החברתית תיוג אוטומטי של חבריהם על בסיס טכנולוגיה לזיהוי פנים. נציב הגנת המידע באירלנד אמר כי פייסבוק הסכימה להפסיק את שירות הצעת התיוגים. למעשה, הפיצ'ר כבר הופסק עבור משתמשי פייסבוק חדשים והחברה הודיעה כי עד ה-15 באוקטובר תמחק מידע שמציע תיוגים לתמונות שמעלים הגולשים.

נושא זיהוי הפנים עמד באחרונה לדיונים נרחבים בכל הקשור לאפשרויות שמציעה פייסבוק דרך הרשת החברתית שלה. רגולטורים בגרמניה ובנורבגיה בחנו אם הטכנולוגיה לא מפרה חוקי הגנת מידע מקומיים. פיצ'ר התיוג האוטומטי הושק על-ידי פייסבוק ביוני 2011 והתבסס, בין היתר, על טכנולוגיה של חברת הסטארט-אפ הישראלית face.com. שנה מאוחר יותר, שיתוף הפעולה בין הצדדים הביא לרכישתה של החברה הישראלית על-ידי הרשת החברתית בכ-60 מיליון דולר.

ב"פייננשל טיימס" מציינים כי החברה החלה בשיחות בנושא עם רשות הגנת המידע באירלנד, מקום מושבו של מטה פייסבוק באירופה, כבר בספטמבר 2011, זאת לאחר שקיבלה כ-20 תלונות מקבוצה אוסטרית העונה בשם "אירופה נגד פייסבוק".

בפייסבוק אמרו בתגובה כי המחויבות שלהם לחוקים האירופיים הביאה אותם להחמיר מהדרישות של נציב הגנת המידע באירלנד באשר לטכנולוגיית זיהוי הפנים, "רצון להפגין את המחויבות וההיענות שלנו לנושא הגנת המידע".