גרמניה מאבדת את הסבלנות: לראחוי יש בעיות תקשורת

מקורב של קאנצלרית גרמניה מאשים את ראש ממשלת ספרד בחוסר החלטיות בכל ובהולכת שולל את מדינות גוש האירו, בכל הנוגע לאפשרות של חילוץ רחב היקף של המדינה

בעוד גוברים הדיבורים על חילוץ בהיקף מלא של ספרד, הקואלציה השלטת בגרמניה מראה סימנים של חוסר סבלנות כלפי המדינה מוכת החובות. מקורב לקאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמר היום כי ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי חייב להפסיק "לזגזג" ולהחליט האם ספרד צריכה לבקש סיוע חיצוני ממוסדות האיחוד האירופי או לא.

"הוא (ראחוי) חייב להבין את מצב העניינים", אומר מיכאל מייסטר (Meister) , הדובר לעניינים כלכליים של מפלגת האיחוד הנוצרי הדמוקרטי, בראשה עומדת מרקל. "העובדה שהוא לא מבין את המצב היא עדות לכך שיש לו בעיות תקשורת. אם הוא זקוק לעזרה הוא חייב לומר זאת".

ההערות של מייסטר מגיעות ברקע לקיפאון מסוים במלחמה במשבר החוב האירופי, שנוצר עקב חילוקי דיעות בין הצדדים השונים, בכל הנוגע להמשך האינטגרציה והאיחוד הבנקאי, הנסיונות של יוון להתחמק מהתחייבותיה וכן גרירת הרגליים של ספרד בבקשת סיוע רחב היקף ממוסדות גוש האירו. זאת, כאשר ברקע הרמן ואן רומפויי, נשיא האיחוד האירופי, הזהיר היום כי למדינות גוש האירו קיימת נטייה "לקפוא על השמרים" בכל הנוגע בטיפול במשבר החוב.

כאמור, הסבלנות הגרמנית כלפי ספרד עומדת לפקוע, חרף העובדה שיו"ר הבנק האירופי המרכזי הכריז על צעדים מוניטרים אגרסיביים והציע לספרד סיוע נוסף כדי למתן את עלויות המימון שלה, אם היא רק תבקש. מייסטר אמר בראיון לבלומברג כי הוא מקווה שהרפורמות הספרדיות יספיקו כדי לאושש את הכלכלה הספרדית ולאזן את התקציב שלה. "גרמניה פתוחה לגבי האפשרות של חילות מלא של ספרד, עם זאת, חילוץ שכזה ילווה בתנאים".