דורון קמפל גייס 25 מיליון דולר לחברת Simplivity

ה-OmniCube של חברת הסטארט-אפ האמריקנית-ישראלית היא מערכת אחידה שכוללת אחסון, תוכנות ניהול חכמות, ותקשורת מהירה - שיכולה להחליף את המערכות הוותיקות בארגונים

חודש בדיוק לאחר שהרימה את מסך הערפל מעל הפעילות, הודיעה היום חברת הסטארט-אפ האמריקנית-ישראלית, SimpliVity, על השלמת סבב גיוס שני בהיקף של 25 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן קליינר פרקינס (KPCB), ואליה הצטרפו המשקיעים הקיימים, הקרנות אקסל וצ'רלס ריבר. החברה גייסה עד כה כ-43 מיליון דולר כדי לדחוף את מערכת אחסון הנתונים שלה, ה-OmniCube.

חברת SimpliVity, שמפתחת תשתית שאמורה לסייע בהפשטת והוזלת תשתיות המחשוב הארגוני, יצאה לדרך לפני שלוש שנים בהובלת דורון קמפל, קצין לשעבר בסיירת מטכ"ל. זהו לא הסטארט-אפ הראשון של קמפל. באפריל 2008 הוא מכר את חברת דיליג'נט ל-IBM תמורת כ-170 מיליון דולר ובעבר כיהן קמפבל כסגן נשיא ב-EMC, ומשם המשיך עם משה ינאי, שפרש ב-2002 מענקית האחסון, לרכישת פעילות דיליג'נט, שהייתה אז מרכז הפיתוח של EMC בישראל.

אחסון נתונים

קמפל חוזר באמצעות החברה החדשה, להסתער על שוק מערכות אחסון הנתונים. על-פי נתוני חברת המחקר IDC, קצב המכירות ברבעון הראשון של השנה משקף שווי של כ-30 מיליארד דולר לשוק מערכות האחסון בשנת 2012. EMC מובילה את השוק של מערכות אחסון נפרדות (שמהוה כ-80% מהשוק כולו) עם כ-29%, נט-אפ עם כ-14% ו-IBM עם כ-11%.

הגישה של SimpliVity מנסה לפשט את מערכות המחשוב והתקשורת שאפשר למצוא בחדרי השרתים הארגוניים כיום. הכניסה של מחשוב הענן והווירטואליזציה לשימוש אינטנסיבי בשנים האחרונות, הפכה את חדרי השרתים לסיוט מבחינת התאמות בין מערכות המחשוב, אחסון הנתונים והתקשורת, מה שמביא לפגיעה בביצועים והוצאות מיותרות. ה-OmniCube, הוא מערכת אחידה שכוללת אחסון, תוכנות ניהול חכמות, ותקשורת מהירה - שיכולה להחליף את המערכות הוותיקות בארגונים.

לטענת החברה, המערכת שלה, שמכונה "מרכז נתונים בקופסא", מספקת את היכולות של מערכות אחסון מורכבות בחלק קטן "מעלויות הרכש והתפעול של תשתיות מסורתיות". כיום עלויות מערכות האחסון מתחילות מכמה עשרות אלפי דולרים למערכת בסיסית יחסית ויכולות להגיע לכמה מיליוני דולרים למערכות שמיועדות לקצה הגבוה של הביצועים בארגונים גדולים.

קמפל מוסיף כי "הביקושים שהגיעו מההשקה שביצענו למערכת לפני כחודש, הדגימו כי השוק רעב לפתרון כמו ה-OmniCube. ההצטרפות של קליינר פרקינס, מסייעת ליצור את צוות החלומות של משקיעים שיכולים לסייע בהון, מומחיות וגישה לשוק".