בעיות ביטחון: משלחת ישראל מאחרת לכנס הדואר הבינ"ל בקטאר

משלחת ישראלית המורכבת מנציגי משרד החוץ, חברת דואר ישראל ומשרד התקשורת, אמורה הייתה לצאת בתחילת השבוע לכנס ■ בעיות ביטחון והיערכות לקויה יגרמו לאיחור

בעקבות בעיות ביטחון והיערכות לקויה, משלחת ישראל לכנס הדואר הבינלאומי UPU בדוחא, קטאר, יוצאת באיחור ולאחר שהכנס כבר החל. הכנס שהחל בתחילת השבוע הוא הכנס העולמי החשוב ביותר בנושא דואר, ויש לו השלכות כלכליות לגבי היחסים עם הפלסטינים, ומכאן חשיבותו.

משלחת ישראלית המורכבת מנציגי משרד החוץ, חברת דואר ישראל ומשרד התקשורת, אמורה הייתה לצאת בתחילת השבוע לכנס, ואולם למרות שהדואר התריע בשנה האחרונה על הצורך בהתארגנות מוקדמת, בשורה התחתונה כל הגורמים המעורבים לא הצליחו להתארגן כיאות והמשלחת לכנס יוצאת באיחור.

גורמים המעורבים בסיפור ספרו ל"גלובס" כי הכנס טומן בחובו חשיבות רבה לישראל וזאת בגלל הצרות שעשו הפלסטינים לישראל בפעם האחרונה - מה שהוביל לתלונות לארגון הדואר הבינלאומי על כך שישראל מפירה את ההסכמים הבינלאומיים ואינה מאפשרת לפלסטינים לקבל דואר בצורה מסודרת.

העימות בנושא הדואר התחמם והגיע לכך שהפלסטינים העלו את הטענות בפורומים בינלאומיים בכירים וישראל ספגה ביקורת על כך.

נדגיש, כי ישראל חברה במועצת הארגון והיא מתמודדת על קדנציה נוספת במועצה, כך שהיעדרה של המשלחת הישראלית לא משרת את האינטרסים של ישראל כחברה בארגון.

לפי יום כיפור נעשו מאמצים גדולים של הרגע האחרון לנסות ולהסדיר את כל הבעיות הכרוכות באירוח המשלחת הישראלית, וככל הנראה מסתמן כי בסוף תצא משלחת במספר סבבים כאשר נציגות מהדואר תצא ראשונה, ולאחריה יצטרפו נציגי משרד החוץ ונציגי משרד התקשורת.

בדואר ישראל ציינו כי היה מוטב אילו היה ניתן להשתתף בכנס כמו כל מדינה נורמלית מתחילת הכנס, אבל הדגישו כי ההצטרפות המאוחרת לא תפגע באינטרסים החשובים של ישראל ובמפגשים שיידונו ביחסים עם הפלסטינים תהיה נוכחות ישראלית שתבטיח את האינטרסים של מדינת ישראל.