יוון: הושג הסכם על חבילת קיצוץ בהיקף של 11.5 מיליארד א'

גורם רשמי בממשלת יוון אמר כי נותרו מחלוקות בנוגע למיליונים בודדים, אך הסכם סופי יושג עד שעות הערב ■ ההכרזה על חבילת הקיצוצים באה בזמן שבו מתקיימות הפגנות אלימות במדינה נגד הקיצוצים

יוון מתקרבת לקבל נתח נוסף מחבילת החילוץ שמוענקת לה על ידי המוסדות הבינלאומיים, כך מדווח עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, מפלגות הקואליציה ביוון הגיעו להסכמה בנוגע לחבילת קיצוצים בהיקף של 11.5 מיליארד אירו הדרושים על מנת לקבל נתח נוסף מכספי הסיוע.

על פי גורם רשמי בממשלה היוונית, מפלגות הקואליציה במדינה הגיעו להסכמה על רוב חבילת הקיצוצים כשנותרו עדיין מחלוקות בנוגע לקיצוצים בהיקף של מיליוני אירו בודדים, אך הוא מאמין כי הסכמה סופית בעניין תושג עד שעות הערב.

בסוף השבוע האחרון פורסמו דיווחים בעיתונות האירופית לפיהם על יוון לבצע קיצוצים בהיקף של 20 מיליארד אירו על מנת לקבל נתח נוסף מחבילת החילוץ, אך גורם רשמי של משרד האוצר דחה את הדיווחים הללו וטען שהממשלה חייבת חבילת קיצוצים בהיקף של 11.5 מיליארד אירו בלבד. נזכיר רק שהדיונים על הקיצוצים מתקיימים בזמן שבוא מתרחשים ברחבי יוון הפגנות אלימות נגד יישום תוכניות צנע נוספות.