ההסתדרות שוב נגד פלאפון: "הפכה למדינה בתוך מדינה"

טוענת ל"הפרה בוטה" מצד פלאפון של צו ביה"ד בעניין אי-התערבות בהתאגדות העובדים ■ "פלאפון עושה ככל העולה על רוחה תוך התעלמות מהחלטות ביה"ד"

לאחר שכבר היה נדמה כי הסאגה בין ההסתדרות לחברת פלאפון שכחה קצת לאחר הסכמת הצדדים בבית הדין לעבודה בעניין התאגדות העובדים, נרשם היום פרק חדש במערכה. ההסתדרות טוענת היום (ה') כי פלאפון עדיין מפרה את הצו שנתנה השופטת נילי ארד לאי-התערבות במהלך ההתאגדות.

כזכור, ביום שני השבוע הסכימה הנהלת פלאפון להסדר שהציעה נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת ארד, שבמסגרתו החברה "מכירה בזכות ההתאגדות של עובדיה ולא תנקוט שום פעולה או עמדה בעד ונגד ההתארגנות". ההסתדרות מצידה הצהירה כי היא תמשיך בפעולות ההתארגנות בקרב עובדי פלאפון, ואף הסירה את הבקשות הקודמות שהגישה לביזיון בית משפט מצדה של פלאפון.

ואולם, היום טוענת ההסתדרות כי פלאפון מפרה את ההסכמה, והיא מבקשת מבית הדין לקיים דיון דחוף בנושא בעקבות "הפרה בוטה" מצד פלאפון. בהסתדרות טוענים כי ההנהלה ממשיכה בניסיונותיה להקים "ועד מטעם" בראשות אלון קונפינו, המנהל הבכיר בפלאפון שתועד בסרטון כמי שמפעיל לחץ על עובדים לבטל את חברותם בהסתדרות.

לדברי ההסתדרות, ההנהלה אף זימנה מספר חברי ועד פעולה לשיחות בירור על כל מיני "הפרות משמעת" לכאורה - שימועים שמטרתם היחידה היא להטיל מורא וכך לחבל במהלך ההתארגנות, לדבריה.

בנוסף, בהסתדרות טוענים כי פלאפון ממשיכה לנהל "שולחנות עגולים" ולדבר עם העובדים על מהלך ההתארגנות (בפלאפון הודו כי מתנהלים "שולחנות עגולים", אך לדבריהם מדובר בענייני שיפור תנאים ורווחה לעובדים - י.נ).

"נראה כי פלאפון הפכה למדינה בתוך מדינה. ישנה מדינת ישראל, שיש לה בתי דין עם החלטות מחייבות - וישנה מדינת פלאפון, שעושה ככל העולה על רוחה תוך התעלמות מוחלטת מהחלטות בית הדין", מוסרים מההסתדרות.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, קרא היום לשאול אלוביץ', בעלי בזק, החברה-האם של פלאפון, להתערב בעניין. "מי שחושב שההסתדרות תרפה את ידיה טועה טעות מרה. ההסתדרות תטיל את מלוא כובד משקלה כלפי מי שמנסה לפגוע בהתארגנות עובדים לגיטימית".

מפלאפון נמסר בתגובה: "מדובר בניסיונות-שווא של ההסתדרות להמשיך במסכת ההכפשות כלפי פלאפון ועובדיה, לאחר שלא הגיעו לשליש הדרוש להקמת ועד".

ביום שני פלאפון שלחה מכתב להסתדרות, ובו טענה כי למרות טענות ההסתדרות בדבר היותה הארגון היציג של העובדים, לפי בדיקה שערכו בפלאפון, מספר המצטרפים כחברים להסתדרות הכללית נמוך בהרבה מהשליש הדרוש בחוק, ולפיכך פלאפון אינה מכירה בהסתדרות כארגון היציג של העובדים.