למרות הצנזורה: מספר משתמשי פייסבוק בסין גדל פי 8

למרות שהרשת החברתית חסומה לתושבי סין, מספר המשתמשים הסינים בפייסבוק זינק מאז שנת 2009 ■ 63.5 מיליון משתמשים סינים רשומים בפייסבוק עד הרבעון השני של השנה, לעומת 7.9 מיליון ב-2009

נראה כי המנייה של פייסבוק מצליחה בתקופה האחרונה להתאושש במעט. אומנם היא עדיין רחוקה ממחיר השיא שלה, שהינו גם מחיר ההנפקה שלה, אך סדרה של חדשות טובות מכיוונה של החברה גורם לכך שהמנייה רושמת עליות בתקופה האחרונה.

הבשורה הטובה האחרונה עבור פייסבוק התקבלה אתמול על ידי מכון המחקר GlobalWebIndex שהצביע על כך שמספר המשתמשים הסינים ברשת החברתית גדל פי 8 מאז שנת 2009 לכ-63.5 מיליון משתמשים עד הרבעון השני של השנה הנוכחית, וזאת לעומת 7.9 מיליון משתמשים בלבד בשנת 2009.

ממבט ראשון, נראה כי מדובר בנתונים נמוכים ושאין סיבה לשמחה של פייסבוק, שכן מדובר על מדינה שמספר התושבים שלה עולה על מיליארד איש, ו-67 מיליון משתמשים זה מספר נמוך לעומת גודל האוכלוסיה. אך מה שגורם לאופטימיות בקרב הנהלת החברה הינה העובדה שהממשל בסין חסם את הגישה לפייסבוק לתושבים המקומיים כבר ב-2009.

המשתמשים בסין מתחברים לאתרים שנחסמו על ידי הממשלה בעזרת שרתים שמכונים שרתי פרוקסי, אלה שרתים שמאפשרים לגולשים להתחבר לשרתים שלא נמצאים בשטחה של סין ובכך לעקוף את הצנזורה הממשלתית. "בעזרת חיפוש קצר יחסית אפשר לראות כי 'חומת האש הסינית' מחוררת יותר מאשר הממשל הסיני מוכן להודות", כתב מייסד חברת המחקר טום סמית' בבלוג של החברה.