מניית היום בבורסה: הצליחה בניסוי רפואי - וקופצת כ-11%

נסווקס הצליחה בניסוי שלב 2a של נוגדן anti-CD3 לחולים הסובלים מדלקת כבד נגיפית מסוג C - והמניה קופצת

מניית נסווקס מזנקת היום (ג') בבורסה בת"א לאחר שהחברה דיווחה על הצלחה בניסוי הקליני Phase 2a של מתן פומי (דרך הפה) של נוגדן anti-CD3 לחולים הסובלים מדלקת כבד נגיפית מסוג C (הידועה גם בתור Hepatitis C). מדובר במחלה כרונית של הכבד הנגרמת בעקבות הדבקה בנגיף ה- Hepatitis C virus (רש"ת: HCV) ובה חלק ממנגנון המחלה קשור בהפרעה תפקודית מסוימת במערכת החיסון כנגד הנגיף.

הניסוי בוצע בחולים עם דלקת כבד נגיפית מסוג C אשר לא הגיבו לטיפול קודם בתכשיר האינטרפרון, שהינו חלק מהטיפול השגרתי במחלה. הניסוי כלל 36 חולים בגילאי 18-65, אשר חולקו לארבע קבוצות בנות 9 חולים כל אחת. שלוש קבוצות קיבלו מינונים שונים של נוגדן ה- anti-CD3 (מינונים של 0.2, 1 ו-5 מ"ג) במתן פומי יומי למשך 30 יום, עם מעקב עד 30 ימים לאחר סיום המתן (עד 60 יום מתחילת הטיפול).

הקבוצה הרביעית היתה קבוצת פלצבו שלא קיבלה את התרופה. המטרות הראשוניות של הניסוי היו בחינת בטיחות הטיפול ובחינת שינויים במדדים אימונולוגיים (של מערכת החיסון) המהווים אינדיקציה לפעילות הנוגדן. מטרה שניונית של הניסוי היתה בחינת סמנים ליעילות קלינית של הטיפול. ניתוח תוצאות הניסוי הראה תוצאות חיוביות בכל 3 המטרות שנקבעו. הניסוי התבצע בשני מרכזים רפואיים באירופה: ביה"ח הצבאי בעיר Bydgoszcz בפולין וביה"ח האוניברסיטאי בווינה, אוסטריה.

התוצאות החיוביות בניסוי זה באות בהמשך להצלחת הניסוי הקודם של החברה בו ניתן הנוגדן במתן פומי לחולים עם מחלת הכבד השומני (NASH).

על פי הערכות ארגון הבריאות העולמי (WHO) יש בעולם כ-170 מיליון בני אדם עם דלקת כבד נגיפית מסוג C, כאשר מדי שנה מתווספים כ-3-4 מיליון חולים חדשים. מספר החולים הכרוניים בארה"ב מוערך בכ-3 מיליון ובאירופה כ-5-10 מיליון. פלח השוק של הטיפולים למחלה צפוי לגדול מכ-4 מיליארד דולר ב-2009 לכ-8.5 מיליארד דולר בשנת 2016.