מונדיאל 2018: מרחק של 3,000 ק"מ בין האצטדיונים

נבחרו 11 הערים ברוסיה שיארחו את הטורניר בעוד שש שנים; מלבד המרחקים העצומים במדינת הענק, גם אזורי הזמן עשויים להקשות על האוהדים והנבחרות

פיפ"א אישרה את 11 הערים שיארחו את מונדיאל 2018 שיתקיים ברוסיה. הרשימה הסופית כוללת את הערים מוסקבה, סט. פטרסבורג, קלינינגרד, קאזאן, נובוגרד, סמארה, וולגוגארד, סראנסק, רוסטוב, סוצ'י ויקטרינבורג.

מוסקבה תהיה העיר היחידה שתארח בשני אצטדיונים שונים את המשחקים. שתי הערים האחרונות שהודחו מהרשימה הסופית של האירוח הן קרסנודאר וירוסלבל.

הבשורה הרעה עבור האוהדים שצפויים להגיע לטורניר: הגודל העצום של המדינה יביא לפריסה חסרת תקדים בין האצטדיונים. המרחק בין קלינינגרד, שממוקמת במערב ליד הגבול עם פולין, לבין יקטרינבורג הממוקמת בהרי אורל באזור המזרחי, עומד על קרוב ל-3,000 ק"מ. האוהדים והנבחרות גם ייאלצו להתרגל להבדלי השעות בתוך המדינה עצמה: הבדל בין הערים יקטרינבורג לקלינינגרד הוא של שלושה אזורי זמן (השעון ביקטרינבורג מקדים את זה של קלינינגרד ב-3 שעות).

מבין 12 האצטדיונים שייארחו את המונדיאל, 9 הם אצטדיונים חדשים לחלוטין. ברוסיה ציינו כי נכון לעכשיו עומד התקציב של האירוח על 19.2 מיליארד דולר - כמעט כפול מהסכום אותו העריכה רוסיה בעת שזכתה באירוח בדצמבר 2010. למרות שהרוב המוחלט של האצטדיונים יהיו חדשים, הרי שרוב התקציב יופנה לשיפור תשתיות בערים המארחות. התקציב אמור להתחלק 50-50 בין הסקטור הפרטי ברוסיה (אוליגרכים וחברות פרטיות) לבין כספים ציבוריים.