הצלילה נמשכת: אלווריון מורידה תחזיות ומוכרת פטנטים

מניית החברה נפלה לשווי שוק של 27 מיליון דולר בלבד * שיפור בהכנסות ייתכן ברבעון הרביעי

הודעות של חברות ישראליות שמתפרסמות במהלך החג בדרך-כלל אינן סיבה לחגיגה עבור המשקיעים. כך היה אתמול (ב') גם באלווריון, ספקית ציוד התקשורת, שהודיעה על הפחתת התחזית שלה לרבעון השלישי ועל מכירת חלק מהפטנטים שלה.

אלווריון , שציפתה קודם לסיים את הרבעון עם הכנסות של 39-31 מיליון דולר, מצפה כעת להכנסות של 27 מיליון דולר. זוהי ירידה של 42.6% ביחס לרבעון המקביל, וקצב הכנסות נמוך שלא נרשם בחברה מאז הרבעון הראשון של 2003.

הסיבה לכך היא דחיית משלוחים לשתי ספקיות תקשורת, אחת באמריקה הלטינית והשנייה במזרח אירופה, וכן דחיית הזמנות מלקוח Wi-Fi באפריקה, ומכאן שייתכן כי ברבעון הרביעי יחול שיפור מסוים בהכנסות החברה.

בנוסף, אלווריון תרשום מחיקה של 2.5 מיליון דולר בדוחות הרבעון השלישי. כתוצאה מאירועים אלה, ההפסד הנקי Non-GAAP יסתכם בכ-13 סנט למניה (כ-8 מיליון דולר), לעומת תחזית להפסד של 6 סנט למניה עד רווח של 2 סנט למניה.

"אנו עדיין מאמינים שנשיג לפחות איזון בתזרים המזומנים מפעילות ורווחיות צנועה בסוף השנה", אמר נשיא ומנכ"ל אלווריון, חזי לפיד, שהוסיף כי המוצרים החדשים של אלווריון מתקבלים היטב בשוק.

בינתיים, אלווריון מצאה דרך להגדיל את כמות המזומנים בקופה: מכירת חלק מהפטנטים של החברה. אלווריון מכרה לחברת מסחור הפטנטים Wi-Lan מקנדה כ-150 פטנטים הקשורים לטכנולוגיית הדור הרביעי בסלולר (4G) תמורת 19 מיליון דולר, שמתוכם היא כבר קיבלה 8.5 מיליון דולר. "אנו מביאים מזומנים לחברה, בלי לערער את הצמיחה העתידית שלנו", הבטיח לפיד.

מניית אלווריון נפלה אתמול ב-10.3% ושווי השוק של החברה הוא 27 מיליון דולר. בדרך כלל, מכירת פטנטים נתפסת כעדיפות אחרונה להשגת כסף לחברה. Wi-Lan התמודדה בעבר על רכישת הפטנטים של חברת מודו (שהקים דב מורן), אולם אלה נמכרו לבסוף לגוגל.