"פוזיציית הזהב" של דאג קאס: שורט על האג"ח הממשלתיות

מנהל חברת ההשקעות Seabreeze Partners ואחד האנליסטים הפופולרים טוען כי בקרוב שיעורי הריבית בארה"ב יעלו ויגרמו למחירי האג"ח הממשלתיות של ארה"ב לרדת

בעוד תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב קרובות לשפל כל הזמנים וה'פד' ממשיך במדיניות המוניטרית שלו שנועדה בין היתר להבטיח ששיעורי הריבית ישארו נמוכות בטווח הארוך, גוברים הקולות הקוראים לפתוח פוזיציות שורט על האג"ח הממשלתיות, שרבים מהמשקיעים "ברחו" אליהן בשנה האחרונה בעקבות התנודתיות הרבה בשוק המניות.

אחד מאותם כלכלנים הגורסים כי שיעורי הריבית יעלו בקרוב ויגרמו למחירי האג"ח הממשלתיות לצנוח (ומנגד לתשואות לעלות), הוא דאג קאס, מנהל חברת ההשקעות Seabreeze Partners.

"לפי השקפתי שורט על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב היא עדיין פוזיציית העשור", כתב קאס בפוסט מיוחד עבור האתר RealMoneyPro. "חרף ההאטה הכלכלית בתקופה האחרונה ואיום ה'צוק הפיסקלי' המרחף באוויר, אני סבור כי בטווח הקרוב קיים פוטנציאל שמשקיעים רבים יוציאו את כספם מהאג"ח הממשלתיות ויגרמו לעלייה בתשואות".

מהם הנימוקים שלו לעמדה זו? קאס מספק מספר סיבות מרכזיות לכך. תחילה, הוא סבור כי סבב התמריצים המוניטרים האחרון, ה-QE3 נועד, בין היתר, לטפל בשוק המשכנתאות (רכישת ה-MBS) ולא בשוק האג"ח הממשלתיות.

בנוסף, גאס טוען כי במקרה שה'פד' לא ירחיב את תוכנית האופריישן טוויסט בסוף השנה, יווצר עודף היצע בשוק האג"ח. לבסוף, הוא טוען כי ההאטה בכלכלת סין תגרום לכך שהיא תפסיק להיות הקניינית הגדולה ביותר של אג"ח ארה"ב, עניין שיפחית מלחצי הביקושים ויסייע לירידת המחירים.