מניית היום: מזנקת ב-5.2% בעקבות קבלת אישור פטנט ביפן

הפטנט מתייחס לטכנולוגייה שפיתחה זטיק, אשר מיועדת לאפשר אבחנה בין אוכלוסיות תאים ספציפיים באמצעות סימונם בצבע ייחודי וזאת בקרב אוכלוסיה גדולה מאד של תאים אחרים

מיקרומדיק, חברת פיתוח ומסחור, הפועלת ליצירת ערך באמצעות אשכול חברות העוסק בדיאגנוסטיקה סרטנית, דיווחה הבוקר כי זטיק, חברת בת של מיקרומדיק , המהווה חלק מאשכול הדיאגנוסטיקה הסרטנית של החברה, קיבלה אישור לפטנט "מטריה" ביפן על טכנולוגיית צביעת התאים, CellDetect , המיועדת לזיהוי ואבחון תאים סרטניים.

בעקבות ההודעה רושמת מניית מיקרומדיק עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה. נציין כי חברת ביו-לייט מחזיקה במיקרומדיק כ-25.46% המחזיקה בזטיק 100%.

ד"ר עדי אלקלס, סמנכ"ל פיתוח עסקי וטכנולוגיות של האשכול ומנכ"ל זטיק לשעבר: "האישור ביפן הינו בנוסף לאישור דומה שקיבלנו בארה"ב לפני כחודשיים ומהווה תוספת חשובה להגנת הקניין הרוחני של החברה. אופן רישום הפטנט נותן מענה מקיף להגנה על פלטפורמת ה-CellDetect של זטיק, המאפשרת צביעת תאים מבדלת למגוון אינדיקציות סרטניות ומאפשר לחברה לפתח אפליקציות נוספות מעבר לאלו אליהן זטיק פונה כיום. אנו מאמינים כי לטכנולוגיה ולקניין הרוחני הטמון בה יתרונות משמעותיים המתבטאים בהגברת דיוק זיהוי תאים סרטניים, בשיפור תהליך הזיהוי, ובהקטנת עלויות התהליך".

הפטנט מתייחס לטכנולוגייה שפיתחה זטיק, אשר מיועדת לאפשר אבחנה בין אוכלוסיות תאים ספציפיים באמצעות סימונם בצבע ייחודי וזאת בקרב אוכלוסיה גדולה מאד של תאים אחרים. טכנולוגיה זו יכולה לאפשר ביצוע בדיקות לאיתור סרטן על ידי אבחון של תאים סרטניים, וכן מעקב אחר הישנות מחלה אצל חולי סרטן לאחר שטופלו.

כאמור, הפטנט אשר אושר הינו פטנט "מטרייה" אשר מכסה את השימוש בטכנולוגית ה- CellDetect במגוון שימושים.