הקנסות החדשים של דייויד סטרן: עד 30 אלף ד' לשחקן שיעשה "הצגה"

הנהלת ה-NBA החליטה לפעול נגד תופעת ה"Flopping" שנועדה להכשיל שופטים בעת משחק; ארגון השחקנים כבר הודיע כי יפעל משפטית נגד הליגה

אחרי אינספור איומים של ראשי ה-NBA על תופעת ה"Flopping" (שחקנים שמתחזים כדי לגרום לשריקה של השופט כנגד השחקן היריב), הודיעה הליגה על רשימת הסנקציות שיופעלו החל מהעונה הנוכחית, 2012/13, כנגד שחקנים.

עבור "התחזות" ראשונה, יקבל שחקן אזהרה בלבד. מהפעם השנייה ואילך יתחילו להיות מופעלים קנסות - 5,000 דולר ל"התחזות" שנייה, 10,000 דולר לשלישית, 15,000 דולר לפעם הרביעית, ועד קנס של 30,000 דולר לשחקן שינסה להכשיל שופט באמצעות הצגה בפעם החמישית. מעבר לכך (פעם שישית והלאה) הליגה תהיה רשאית להרחיק שחקן מפעילות.

ההגדרה של ה-NBA להתחזות היא "פעולה פיזית מוגזמת של שחקן שנועדה להטעות את השופט ולגרום לו לשרוק כנגד היריב" (צפו: כך נראה Flop של לברון ג'יימס).

בקיץ האחרון התבטא גם הקומישינר דייויד סטרן נגד תופעת ה"Flopping" אחרי שבעונה האחרונה נרשמה כמות הולכת וגוברת של שחקנים שמנסים להפיל שופטים בפח. עם זאת, עם פרסום ההחלטה הלילה החלה מלחמה של ארגון השחקנים (NBPA), שהחליט לפעול משפטית נגד העניין, בטענה "שלא ניתן לקבוע חוקים עם השפעה כלכלית מבלי לקיים תחילה מו"מ עם השחקנים".