יאסו: השקיע באג"ח יווניות וגרף רווחים של מיליוני דולרים

קרדן הגידור Third Point, בבעלותו של דניאל לואב, פתחה פוזיצייה עצומה על האג"ח האירופיות והיווניות וגרפה רווחים רבים לאחר שהשווקים הגיבו בחיוב לצעדים המוניטרים של ה-ECB

אומנם עתידה של יוון עדיין לוט בערפל בעוד היא נאבקת להישאר בגוש האירו ולעמוד בהתחיבויות שלה, אך זה לא מונע ממנהל קרנות הגידור דניאל לואב (Loeb), לבנות פוזיצייה עצומה סביב האג"ח הממשלתיות של יוון במהלך חודש ספטמבר, כך לפי דוח ההשקעות שפרסמה קרן הגידור שלו בשלהי חודש ספטמבר.

קרן הגידור Third Point, שבבעלותו של לואב, השקיעה 5 מיליארד דולר באג"ח ממשלתיות של יוון וגרפה רווחים בשיעור של 3.4% בחודש החולף, בעקבות מומנטום חיובי ששרר באירופה לאחר שהבנק המרכזי האירופי הכריז על הצעדים המוניטרים החדשים.

הפוזיצייה של לואב הייתה חלק מפוזיציית השקעה רחבה בגוש האירו, במסגרתה קרן הגידור שלו הגידלה את החשיפה לאג"ח של מדינות אירופה ובכללן גם של יוון במהלך יולי ואוגוסט, בציפייה לתוגבת שוק חזקה לצעדים המוניטרים עליהם הכריז ה-ECB בספטמבר.

לואב סבור שהשווקים טועים בכך שהם מתמחרים את החוב האירופי ברמה המשקפת את פרישתה של יוון מגוש האירו, אירוע שלדעתו כלל אינו סביר. "הקמפיין של יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי לשמור על גוש האירו, החל עוד בשלהי חודש יולי, עניין שחיזק את הדעה שלנו לפיה השווקים מתמחרים את האפשרות של פרישת יוון מגוש האירו בצורה קיצונית מדי".