ארבלי: אנו נמצאים באיזון הנכון בין נטל המס לתמריץ להעלים מס

דורון ארבלי, מנהל רשות המסים, למה בעצם התחושה היא שאתם יותר נטפלים לבעלי המקצועות החופשיים? "כי התקשורת מסקרת את זה יותר" ■ על "הרווחים הכלואים" של תאגידי הענק: "זה לא כסף שהיינו רואים אותו" ■ צפו בראיון המלא

דורון ארבלי, מנהל רשות המסים, טוען כי ישראל נמצאת היום "בדיוק באיזון הנכון" בין נטל המס שמוטל על האזרחים לבין התמריץ להעלים מסים. בראיון לעורך "גלובס" חגי גולן בתוכנית "בארבע עיניים" הוא מסביר כי "ככל שנטל המס גבוה יותר, כך התמריץ להעלמת מס גבוה יותר", מביע שביעות -צון מנטל המס גם אחרי העלאת המע"מ, מזכיר שגם כשהמסים היו נמוכים יותר היקף העלמות המס היה גבוה, ומבטיח לטפל בהון השחור.

- איפה בעיקר נמצא ההון השחור בישראל?

"20% נמצא במקצועות החופשיים ובבעלי המקצוע הקטנים יותר, 80% נמצאים בתכנוני המס האגרסיביים בפשיעה המאורגנת. שם נמצא הכסף הגדול, ההעלמות הגדולות".

- למה בעצם התחושה היא שאתם יותר נטפלים לבעלי המקצועות החופשיים?

"זה פשוט מה שהתקשורת מסקרת יותר. התקשורת - קל לה יותר לסקר את המבצעים שאנחנו יוצאים לשטח ונמצאים שם. זה בסדר גמור. אבל בתכנוני המס האגריסיביים בפשע המאורגן - שם הכסף הגדול - התקשורת פחות מסקרת אותנו אבל אנחנו נמצאים שם. רק לאחרונה טיפלו בקרטל דלק שהעלמות המס שם היו 3 מיליארד שקל. רשות המסים הובילה את המאבק, הובילה את החקירה. נעצרו שם אנשים עד תום ההליכים. לא מזמן היה גזר דין בנושא של סחר במתכות. נכנסו שם ל-10 שנים לכלא".

צפו בראיון המלא בו מדבר ארבלי על חוק "הרווחים הכלואים" של תאגידי הענק, מספר על המלחמה בהון השחור, מתייחס לניסיון לעמוד ביעד גביית המסים ומדבר על האפשרות שיתמנה למנהל רשות החברות הממשלתיות.