SweetIM במו"מ למכירתה תמורת 30 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי פנה לחברת פריון שנתקלה בקשיי מימון, ולבבילון שסירבה להצעה ■ החברה פיתחה תוכנת אמוטיקונים חינמית (אמוטיקון פירושו אנימציה כמו סמיילי מחייך) שמשלבת בתוכה סרגל כלים אותו יכול המשתמש בתוכנה להוריד

הנה עוד סיפור על סטארט-אפ ישראלי, די מצליח, שאיכשהו נתקע ולא מצליח להתקדם הלאה, ומבחינתו הפתרון הוא למצוא רוכש, וכמה שיותר מהר. ל"גלובס" נודע כי SweetIM, שעל בעלי מניותיו נמנה גיגי לוי, לשעבר מנכ"ל 888, הניח עצמו על המדף ופונה למספר חברות בתחומו כדי לעניין אותן ברכישתו, כולל פריון (אינקרדימייל לשעבר) ואפילו בבילון.

SweetIM, שהוקמה רק לפני 7 שנים, עושה דבר די דומה למה שעושות פריון ובבילון, לפחות באופן חלקי. החברה פיתחה תוכנת אמוטיקונים חינמית (אמוטיקון פירושו אנימציה כמו סמיילי מחייך) שמשלבת בתוכה סרגל כלים אותו יכול המשתמש בתוכנה להוריד. מנוע החיפוש באותו סרגל כלים של SweetIM הוא קבוע מראש, ולחברה יש שת"פ, בין היתר, עם לא אחרת מאשר גוגל.

16 מיליון דולר

ל"גלובס" נודע כי אשתקד SweetIM גלגלה מחזור הכנסות שנתי של 16 מיליון דולר וכי הרווח הנקי עמד על 4 מיליון דולר. החברה, שיושבת ברעננה, מעסיקה 50 איש.

אם כך, מדוע מחפשת החברה רוכש? ובכן, לפי הידוע, בעל המניות הגדול בחברה, איש עסקים אמריקני די אלמוני אך מצליח, שככל הידוע מחזיק במעל מחצית מהון המניות, אינו מעוניין להפוך את SweetIM לגדולה בתחומה, ומעדיף למכור אותה למרבה במחיר. ככל הידוע, SweetIM גייסה עד כה מיליוני דולרים בודדים, רק מאנג'לים (אין קרנות הון סיכון שמושקעות בה), ואחד האנג'לים, כאמור, הוא לוי שהשקיע בה רבע מיליון דולר במהלך 2006. לוי מכהן כדירקטור בחברה. יתר בעלי המניות בחברה הם המייסדים, העובדים, והאנג'לים, שישה עד שבעה איש, שלכל אחד יש עד 5% מההון, כולל לוי עצמו.

קו פעולה זה של בעל השליטה בחברה, אילץ את נדב גושן, מנכ"ל SweetIM, למצוא קונה לחברה, והוא פנה, בין היתר, לפריון ולבבילון, מקום עבודתו הקודם. גושן (41), היה בעברו המשנה למנכ"ל בבילון, אלון כרמלי, ובעברו הרחוק יותר היה מבכירי אמפייר אונליין של נועם לניר, בעל השליטה בבבילון.

גושן פנה לפריון, וזו הייתה מעוניינת לרכוש את SweetIM אך נתקלה בבעיה מימונית. גושן, לפי הידוע, מצמיד לחברה שווי למכירה של 30 מיליון דולר, ולפריון יש כרגע בקופה רק 16.3 מיליון דולר. החברה, כך מסתבר, ניסתה להיעזר בשוק ההון המקומי כדי לגייס חוב שיממן את הרכישה, אך כשלה, לפחות כרגע.

במקביל, כך מתברר, פנה גושן לבבילון וניסה לעניין גם אותה ברכישת SweetIM אך זו לא הביעה עניין, ולא רק בגלל המחיר שככל הידוע נראה לה גבוה מדי. SweetIM, למרות הצלחתה, אינה טומנת בחובה ערך מוסף משמעותי או טכנולוגיה מיוחדת במינה, לפחות לא עבור חברה כמו בבילון. אולי עבור פריון, SweetIM יותר התאימה, אך כאמור, המו"מ בין שתי החברות נתקל בקושי מימוני עמו מתמודדת הרוכשת הפוטנציאלית.

פריון נסחרת בנאסד"ק ובשוק ההון המקומי לפי שווי של 70 מיליון דולר, ולכן רכישה בשווי של 30 מיליון דולר עלולה להיות מעט כבדה עליה, למרות שזו לא תהיה הפעם הראשונה בה קופצת החברה מעט מעל הפופיק של עצמה. כזכור, לפני כשנה רכשה פריון את Smilebox תמורת 25 מיליון דולר במזומן.

האתר של sweetIM / צילום: מהאתר
 האתר של sweetIM / צילום: מהאתר