מחיר השביתה: 105 שחקני NHL כבר חתמו בקבוצות באירופה

השבועיים הראשונים של העונה בוטלו בשל המשבר בין השחקנים לבעלי הקבוצות, ו-15% מהשחקנים בליגה מצאו קבוצות מעבר לים. היעד הכי מבוקש: רוסיה

סיפור השביתה ב-NHL מתחיל להזכיר אחד לאחד את זה שחוותה ליגת ה-NBA בקיץ 2011. בעקבות המחלוקת בין ארגון שחקני ההוקי קרח לבין הבעלים על חידוש ההסכם הקיבוצי, נכנסה הליגה לשביתה כאשר עונת המשחקים 2012/13 נמצאת בסכנת ביטול.

בשלב זה הוחלט על ביטול 82 המשחקים שתוכננו עד 24 באוקטובר. המשמעות היא שגם אם תיפתח העונה, היא תלך לפורמט מקוצר כפי שקרה בסופו של דבר גם ב-NBA.

ההתפתחות השנייה מגיעה מכיוונם של השחקנים: אלו לא המתינו לפיצוץ האחרון במו"מ, ונכון לסוף השבוע 105 שחקנים שסיימו את העונה שעברה ב-NHL כבר חתמו בקבוצות באירופה, כולל כמה מהכוכבים הגדולים ביותר של הליגה. מדובר על כ-15% מהשחקנים ששיחקו בעונה שעברה ב-NHL שמצאו עבודה מעבר לים.

המקום המבוקש ביותר הוא רוסיה - 20 שחקני NHL חתמו בקבוצות מהליגה הרוסית, 18 חתמו בקבוצות משווייץ, 17 בקבוצות צ'כיות, 14 בפינלנד, 11 בשבדיה, 7 בגרמניה. מדינות נוספות בהם חתמו שחקנים: סלובניה, סלובקיה, אוסטריה, אוקראינה, קזחסטן. הליגה שבה חתמו רוב השחקנים היא ליגת ה-KHL שהיא ליגה אירופאית שמורכבת מ-26 קבוצות מ-7 מדינות. בסך הכל חתמו בליגה האירופית 33 שחקנים.

בעקבות נהירת הכוכבים לאירופה, הודיעה רשת ESPN כי תשדר בארה"ב משחקים מהליגה האירופית (KHL), בעיקר את הקבוצות שבהם משחקים כוכבי ה-NHL.

הסעיף העיקרי בסכסוך בין בעלי הקבוצות לבין השחקנים הוא על חלוקת ההכנסות. בהסכם האחרון עמד הנתח של השחקנים על 57% מההכנסות הכוללות של הליגה, בעוד שכרגע מעוניינים הבעלים להוריד את חלקם של השחקנים לאזור ה-45%.