פרופסור סקוטי המציא דרך להפוך את הוויסקי לדלק למכוניות

פרופסור סקוטי וצוות החוקרים שלו מצאו דרך להפוך את הפסולת מתהליך יצירת הוויסקי לדלק למכוניות ■ החברה שבבעלות הפרופסור חתמה על עסקה יצרנית משקאות חריפים לקבלת הפסולת שלהן

העליות במחיר הבנזין והזיהומים שהוא יוצר גורם למדענים בעולם לחפש מקורות אנרגיה חלופיים עבור המכוניות שלנו. מי מאיתנו לא שמע על מכוניות חשמליות? על מכוניות שנוסעות בעזרת תאים סולארים? יש אפילו מכוניות שנוסעות בעזרת מימן. אך האם אי פעם שמעתם על מכונית שנוסעת בעזרת הוויסקי?

הפרופסור הסקוטי מרטין טנגני יחד עם צוות החוקרים שלו הצליחו לפתח טכנולוגיה שהופכת את הפסולת שמצטברת בתהליך הייצור של הוויסקי לביו-בוטנול, מרכיב כימי שבאמצעותו ניתן לתדלק את המכוניות הקיימות היום מבלי שיהיה צורך לבצע שינויים כלשהם במערכת התדלוק של הרכב.

פרופסור טנגני הינו המייסד של חברת Celtic Renewables שלאחרונה חתמה על עסקה עם אחת מיצרניות הוויסקי בסקוטלנד במסגרתה היא תקבל את כל הפסולת שמצטברת מתהליך יצירת הוויסקי על מנת שתהפוך אותה לדלק אורגני. ובכך תהפוך חברת Tullibardine ליצרנית המשקאות החריפים הראשונה בעולם שהפסולת שלה תהפוך לדלק אורגני שמסוגל להניע מכוניות.

"המותג של הוויסקי הסקוטית הינו עצום, הוויסקי ידועה בכל העולם", אומר טנגני, שהיה ראש מחלקת המחקר בנושא דלק אורגני באוניברסיטה של אדנבורו. "במקביל סקטולנד הציבה לעצמה את היעד הגבוה ביותר בעולם למעבר לאנרגיה חלופית".