המחאה נמשכת: 60 אלף איש השתתפו בהפגנה במדריד

ההפגנות היומיות בספרד נמשכות במחאה על תוכניות הצנע במדינה ■ בנוסף להפגנה במדריד, אלפים השתתפו בהפגנות דומות בערים נוספות ברחבי ספרד

אלפי מפגינים ספרדים יצאו היום לרחובות ברחבי המדינה, במחאה על מדיניות הצנע של הממשלה המקומית. ההפגנה היא חלק מהמחאה החברתית הגוברת בספרד, שעשויה להוביל גם לשביתה כללית בנובמבר.

בחודשים האחרונים נערכות הפגנות דומות באופן כמעט יומיומי, מה שמהווה כאב ראש לא קטן לממשלת הימין, שמתמודדת עם בחירות מקומיות ומנסה להוכיח שספרד היא מקום בטוח ויציב להשקעות.

איגודי העובדים הספרדים מאיימים להשבית את כלל המשק הספרדי אם לא יתקיים משאל עם באשר למשטר הצנע שהופעל במדינה. "זה תלוי בממשלה, אם תתקיים השביתה הכללית או לא", טען היום אחד מראשי ארגוני העובדים החזקים במדינה. "אם הם יקיימו משאל עם בשאלת תוכנית הקיצוץ - המצב ייראה אחרת".

"זו חרפה, אנחנו מאבדים הכל", קראה כרמן לופז, אחת המשתתפות בהפגנה שהתקיימה היום. "את הפנסיות, המשכורות, את מערכת הבריאות הציבורית ואת החינוך. הם לוקחים את הכל", היא מחתה נגד הממשלה.

כ-60,000 בני אדם השתתפו בהפגנה במרכז מדריד, שאורגנה על ידי האיגודים הגדולים. במקביל, נערכו הפגנות גדולות גם בשאר הערים בספרד. לא דווח על מקרי אלימות.

הממשלה הספרדית נחשבת למאוד לא אהודה מבית, כפי שעולה גם מסקר שפורסם היום בעיתון "אל-פאיס". 77% מהציבור הספרדי תומך בהפגנות, כך על פי הנתונים, ויותר מ-90% ממשתתפי הסקר מעריכים כי ההפגנות יהפכו לתכופות יותר ויותר.