הבנק העולמי מוריד את תחזיות הצמיחה של אסיה וסין

הבנק העולמי הוריד את תחזית הצמיחה של סין לשנת 2012 ל-7.7% ■ בבנק מציינים שמשבר החובות באירופה וה"צוק הפיסקאלי" בארצות הברית כסיבות העיקריות להורדת התחזית

הבנק העולמי פרסם לפנות בוקר סקירה לגבי הכלכלה האסייאתית והתייחס בין היתר למצה הכלכלי של סין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. בסקירה שלו, הוריד הבנק את תחזית הצמיחה של כל היבשת כמו גם זו של סין לשנת 2012, לעומת התחזית שלו מחודש מאי.

הבנק העולמי צופה כעת צמיחה של 7.7% עבור סין בשנת 2012 לעומת תחזית צמיחה של 8.2% שסיפק הבנק בחודש מאי. בבנק ציינו את תוכניות הצנע במדינה והירידה בביקוש המקומי למוצרים כשתיים מהסיבות שהובילו להורדת התחזית. הבנק גם הוריד את תחזית הצמיחה של היבשת הגדולה ביותר בעולם ל-7.2% לעומת תחזית של 7.6% בחודש מאי.

"ההאטה בכלכלה הסינית השנה היה משמעותי, ויש מי משעריכים שההאטה הזאת צפוייה להחריף בעתיד", כך נכתב בסקירה של הבנק העולמי שהתפרסמה הבוקר בסינגפור על הכלכלה הסינית. בבנק מציינים גם את המשבר באירופה בתור סיבה נוספת להאטה בצמיחה של הכלכלה הסינית.

"למרות מספר שינויים במדיניות שהורידו את הסכנות הנובעות ממשבר החובות באירופה, הפרעות בשווקים הפיננסים עדיין מהווים את הסיכון המשמעותי ביותר עבור תחזית הצמיחה, כשה'צוק הפיסקאלי' הצפוי בארצות הברית נמצא במקום השני", נכתב בדוח של הבנק העולמי.