טבע תציג השבוע נתונים חדשים על הקופקסון והלקווינימוד

הנתונים יוצגו בכנס ה-28 של האגודה האירופית לטיפול ולמחקר של טרשת נפוצה, שיתקיים השנה בליון, צרפת, ב-10-13 באוקטובר ■ טבע תקיים בכנס גם מסיבת עיתונאים

טבע תציג השבוע נתונים חדשים על הקופקסון, תרופת הדגל שלה לטיפול בטרשת נפוצה, וכן על הלקווינימוד, תרופה לטיפול בטרשת נפוצה הניתנת בבליעה, אותה מפתחת טבע. החברה הודיעה היום כי תציג את הנתונים בכנס ה-28 של האגודה האירופית לטיפול ולמחקר של טרשת נפוצה, שיתקיים השנה בליון, צרפת, ב-10-13 באוקטובר.

"במשך יותר מ-20 שנים, טבע נמצאת בחוד החנית של המחקר והפיתוח של טרשת נפוצה ומתמקדת בטיפולים יעילים ובטוחים שנועדו לענות על הצרכים של החולים החיים עם המחלה המורכבת, ולעתים מגבילה זו", אמר פרופ' מייקל היידן, נשיא חטיבת המחקר והפיתוח הגלובלית והמדען הראשי של טבע. לדבריו, הנתונים שתציג טבע בכנס "מפגינים את המחויבות המתמשכת שלנו להעצים את חווית הטיפול לחולי RRMS ולקדם את המדע כדי לסייע לנוירולוגים בקבלת החלטות טיפול מתאימות, במיוחד כאשר השוק ממשיך להתפתח".

בכנס תקיים טבע גם מושב מיוחד בנושא טרשת נפוצה, ביום ה' בערב, ותקיים מסיבת עיתונאים (12:00, שעון ישראל), בתקופה בה החברה דווקא שומרת על פרופיל תקשורתי נמוך לקראת הצגת האסטרטגיה של המנכ"ל ג'רמי לוין בכנס אנליסטים ב-11 בדצמבר.

לפני חודשיים הודיעה טבע כי תחל בניסוי חדש בלקווינימוד לאחר שהניסוי הקודם לא עמד ביעדים שנקבעו. לקווינימוד מיועדת לטיפול בחולים הסובלים מהתקפים חוזרים של הטרשת, שאינם מגיבים לטיפולים קיימים. הניסוי ייערך במשך שנתיים ב-1,800 חולים.

הלקווינימוד הייתה הבטחה גדולה עבור טבע, אך לא הצליחה להגיע ליעד העיקרי באחד משני ניסויי שלב III. השוק מתאפיין מאז בפסימיות בקשר לעתיד התרופה, בעיקר לאור העובדה שביוג'ן אמורה להתחיל לשווק את התרופה האוראלית שלה לטרשת נפוצה (BG-12) בשנה הבאה, אך טבע דבקה בגרסה כי הסיפור לא נגמר, וכי עוד נשמע על התרופה הזו, הן בהתוויה לטיפול בטרשת נפוצה והן בהתוויות לטיפול במחלות אוטו-אימוניות אחרות.

ביוני זכתה טבע במשפט הקופקסון והצליחה להגין בכך על הפטנט על תרופת הדגל שלה לפחות עד שנת 2014, וייתכן אף עד ספטמבר 2015. (לסיפור המלא)