ארדואן על המשבר עם סוריה: "לא נשתוק על הרג בנינו"

ראש ממשלת טורקיה נשא נאום תקיף בפרלמנט, כשברקע המתיחות הגוברת בגבול המשותף. את חמאס הוא דווקא מגבה בירי הרקטות על ישראל, אבל כשזה נוגע למדינתו עמדו ברורה מאוד: "אנחנו מותקפים מדי יום על ידי מדינה שכנה לנו. לא נעבור על כך בשתיקה"

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן נשא היום נאום תקיף בפרלמנט באנקרה שבו התייחס להסלמה בגבול עם סוריה בימים האחרונים, ובעיקר תקף את האופוזיציה בארצו, שמותחת ביקורת על תגובת הצבא הטורקי. ארדואן שב וטען כי ימיו של בשאר אסד ספורים והדגיש כי ארצו תגיב לכל תוקפנות מצד סוריה.

"אנחנו מותקפים מדי יום על ידי מדינה שכנה לנו, תקיפות שגורמות להרוגים", אמר ארדואן. "לא נעבור על כך בשתיקה, שינינו את כללי המשחק עם סוריה". לאחר מכן פנה ראש ממשלת טורקיה בביקורת למנהיג "מפלגת העם" היושבת באופוזיציה ותקף אותו על הביקורת שהשמיע נגד התגובה הטורקית. "האם האופוזיציה מצפה מאיתנו לשתוק על הרג בנינו בעיירות הגבול, על ידי המשטר הסורי?", שאל ארדואן בזעם.

"אנחנו יוצאים נגד כל איום, נגיב אם נותקף ואנו ערוכים לכל התרחישים", הבהיר ארדואן. "המשטר הסורי ממשיך בעמדתו העוינת, ועל כן חובה עלינו להגיב באופן דומה. עלינו להיות נחרצים - משום שהאופוזיציה תומכת במשטר הסורי".

ראש ממשלת טורקיה הבהיר כי העם הטורקי אינו אויבו של העם הסורי - כי אם יוצא נגד מנהיגו. "אסד סיים את דרכו. כל שנותר לנו הוא לאחל לעם הסורי עתיד טוב יותר".