קרן המטבע העולמית: הסנקציות לא ימוטטו את כלכלת איראן

תחזיות שפרסמה קרן המטבע העולמית גורסות כי הסנקציות שהטילו מדינות המערב על איראן לא ימוטטו את הכלכלה שלה והיא תצליח למתן את שיעור האינפלציה בשנה הבאה

איראן תצליח למתן את שיעור האינפלציה הגבוה שלה ולחזור לצמיחה חיובית בשנה הבאה, זאת חרף הסנקציות הכלכליות שהטילו עליה מדינות המערב, כך לפי תחזית שפרסמה קרן המטבע העולמית בדוח החצי שנתי שלה.

לפי התחזיות של קרן המטבע העולמית (IMF), חרף העובדה שהסנקציות שהטילו מדינות המערב על הייצוא האיראני, במטרה למנוע מהרפובליקה האסלאמית להמשיך בתוכנית הגרעין שהיא מפתחת, לא יצליחו למוטט את כלכלתה והמאזן המסחרי שלה אף יעבור להיות חיובי בסוף השנה הנוכחית או לכל היותר ב-2013.

אולם, יש לציין כי התחזיות, הנוגדות את ההערכות של גורמים שונים במערב, מבוססות על הנתונים שסיפקו גורמים ממשלתיים איראניים, שכלכלנים בסקטור הפרטי טוענים כי הם כלל אינם אמינים. בנוסף, מרבית התחזיות פורסמו עוד לפני קריסת הריאל, המטבע האיראני מוקדם יותר החודש.

בדוח החצי שנתי שלה, קרן המטבע העולמית צופה כי התמ"ג האיראני יתכווץ בכ-0.9% ב-2012, זאת לאחר שהוא התכווץ ב-2% ב-2011. עם זאת, התחזיות החדשות הובילו את קרן המטבע לסבור כי התמ"ג האיראני יצמח בכ-0.8% בשנה הבאה, בעוד שיעור האינפלציה יירד לרמה של 21.8% ב-2013, לעומת כ-25% היום.