אורבוטק חתכה את תחזית ההכנסות והמניה צוללת בכ-10%

יצרנית האלקטרוניקה הישראלית חתכה בפעם השנייה השנה את תחזית ההכנסות שלה וכעת צופה הכנסות של 98 מיליון דולר בלבד ברבעון השלישי - הרבה מתחת לתחזיות האנליסטים

יצרנית מערכות הבדיקה למכשירים אלקטרוניים אורבוטק הורידה היום (ג'), בפעם השנייה השנה, את תחזית הכנסותיה לשנה הנוכחית. רק לפני חודשיים, עם פרסום דוחות הרבעון השני, אשררה החברה את תחזית ההכנסות, וציינה כי אלו יעמדו על 430-450 מיליון דולר. אך כעת מעריכים בחברה כי ההכנסות בשנה זו יעמדו על 400 מיליון דולר בלבד - ירידה של 29.2% ביחס להכנסות בשנת 2011. אורבוטק ציינה בהודעתה כי למרות מכירות חזקות בחודש יולי, ההכנסות ברבעון השלישי ממכירת מכונות לבדיקת מעגלים מודפסים (PCB) היו נמוכות מהצפוי, וזאת בשל דחיית הזמנות מלקוחות בעקבות חוסר הוודאות במצב הכלכלה הגלובלית. באחרונה מעדיפים היצרנים לא להקים קווי ייצור חדשים, אלא להגדיל את הניצולת בקווים קיימים, דבר שהביא לעצירת ההזמנות מאורבוטק והגדלת העומס על הקווים הקיימים.

באשר לתחום הפעילות השני שלה - מערכות הבדיקה למסכים השטוחים (FPD) - עדכנה אורבוטק כי הרמה הנמוכה של ההזמנות בתחום בשנת 2012 צפויה להימשך גם במחצית הראשונה של 2013. בעקבות הירידה בהכנסות, ציינה אורבוטק כי היא ביצעה צעדים להתאמת התשתית הארגונית שלה, אולם תמשיך בתוכנית הפיתוח על מנת לשמור על המובילות הטכנולוגית ומנועי הצמיחה של החברה.

שבעת האנליסטים המסקרים את החברה לא ציפו להורדה נוספת של תחזית ההכנסות. הם צפו שאורבוטק תסיים את השנה עם הכנסות של 455 מיליון דולר. למרות זאת, התגובה במניית אורבוטק הייתה מתונה ביחס להורדת התחזית הקודמת, שהתרחשה בחודש יוני, אז גם התפוצצה פרשת גניבת המידע בקוריאה - מניית החברה רשמה אמש ירידה של 6.7% בלבד, כך שכעת נסחרת החברה לפי שווי של 365 מיליון דולר.

לפני שבועיים הודיעה אורבוטק על חילופים בצמרת הבכירה של ההנהלה, רני כהן יעזוב את תפקיד מנכ"ל החברה לאחר 7 שנים, ויוחלף על ידי סמנכ"ל העסקים והאסטרטגיה של החברה, אשר לוי. במקביל ימונה עמיחי שטיינברג, המכהן היום כמנהל התפעול הראשי, לנשיא החברה. אורבוטק צפויה לפרסם את דוחות הרבעון השלישי המלאים ב-6 נובמבר.