שטייניץ: "סין ורוב מדינות המערב יאמצו תקציב דו-שנתי"

שר האוצר בראיון לעיתון היומי של קרן המטבע הבינלאומית: "בעוד 10 או 15 שנים, רוב המדינות המערביות ואפילו לא מערביות כגון סין, יאמצו את שיטת תקציב הדו שנתי"

"ישראל הצליחה להתגבר על המשבר הכלכלי העולמי בגלל התקציב הדו שנתי שלה. אני חושב שזה שיחק תפקיד מפתח בייצוב הכלכלה, שיפר את הביצועים ושיפר את התמסורת בין תכנון לבין יישום המדיניות הממשלתית". כך אמר שר האוצר יובל שטייניץ לעיתון היומי של קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי שמתפרסם בימי הוועידה שנתית שנערכת בימים אלו בטוקיו.

עוד אמר שטייניץ כי הוא סבור ובטוח ש"בעוד 10 או 15 שנים, רוב המדינות המערביות ואפילו לא מערביות כגון סין, יאמצו את שיטת תקציב הדו שנתי ולמחזור תקציבי של 24 חודשים".

נזכיר כי שר האוצר החליט ברגע האחרון שלא להגיע לוועידה, כאשר הסיבה הרשמית שהציגו בסביבתו הייתה כי הוא "חייב להכין תקציב". עם זאת, כבר ברור היה כי ראש הממשלה יקדים את הבחירות ולא יהיה צורך והגשת תקציב לשנת 2013.

תקציב הדו שנתי הוצג על ידי שטייניץ כחידוש המרכזי בקדנציה שלו כשר האוצר וזאת למרות שהוא כשל כישלון מוחץ, אחרי שראש הממשלה הקים את ועדת טרכטנברג והממשלה אימצה את המלצותיה, אשר גרמו לשינויים מרחיקי לכת הן בצד ההכנסות (שינויים במיסוי) והן בצד ההוצאות (תקציב המדינה), המלצות מהוות מעין תקציב חלופי. כמו כן, השיטה הזו קיבלה מכה נוספת אחרי שלפני כחודשיים הממשלה אישרה חבילה פיסקאלית שמעלה מסים בהיקף חסר תקדים של כ-14 מיליארד שקל.