אתם בדיאטה? ספר בישול חדש מציע מתכונים למתוקים

ספרי בישול לקהל עושי הדיאטות: "58 מתוקים לדיאטה" של ד"ר מאיה רוזן ואלינוער רבין ■ בספר תמצאו מתכונים יצירתיים לחטיפים ולעוגיות של 100-120 קלוריות ליחידה

מכיוון שנראה שבימים אלה כל אדם שני שרוי בדיאטה כזו או אחרת, מכאלה שמפחיתים קצת במתוקים ועד כאלה שנגמלים באופן גורף מגלוטן ומסוכר, לא פלא שיוצאים לאחרונה עוד ועוד ספרי בישול שפונים לקהל היעד הזה.

לכל אחד מהספרים יתרונותיו וחסרונותיו וקהל היעד שלו, אך לשבחם ייאמר שאלה אינם מתכוני הדיאטות של פעם, שממליצים להקפיץ קישואים וגזר בחומץ ובסוכרזית ולקרוא לזה "אוכל סיני", אלא באמת משלבים מזון איכותי וטעים עם מודעות תזונתית, וגם נראים, כתובים ומצולמים לעילא. בעמודים אלה הבאנו כמה מתכונים.

עם זאת, מומלץ לשים לב גם לאותיות הקטנות. כך, לדוגמה, רבים מהמתכונים בספר בעל השם המבטיח "58 מתוקים לדיאטה", של ד"ר מאיה רוזן ואלינוער רבין (הוצאת קוראים), אינם דיאטטיים, כפי שניתן להבין בטעות משם הספר. יש בהם שמנת וסוכר וקמח. תחת הכותרת הדיאטטית לכאורה מסתתרים גם מתכונים לעוגות שפרוסה אחת מהן מכילה יותר מ-300 קלוריות (וזאת כשבדיאטות רבות ההקצבה הקלורית היומית כולה היא בסביבות 1,200-1,500).

איך בכל זאת מצאו אלה את דרכם לספר? הכותבות מסבירות שגם בדיאטה צריכים משהו מתוק "לנשמה", ואם מקפידים על דיאטה, זו שמוצעת בספר או אחרת, מותר לשלב עוגייה או כדור שוקולד ליד הקפה. נו, יופי. תודה רבה, באמת.

עם זאת יש בספר גם מתכונים יצירתיים לחטיפים ולעוגיות של 100-120 קלוריות ליחידה, שזה בערך כמו חטיפי הבריאות המוצעים בשוק, אבל טעימים פי כמה.

בספר "ללא גלוטן, ללא סוכר" של פיליס גלזר, שאף הוא יצא לאור לאחרונה, בהוצאת קוראים, אמנם אין שמנת, קמח וסוכר לבן, אבל הוא סובל מהצרה ההפוכה - כאן צריך לצאת לקניות ולרכוש מוצרים וסוגי קמח ייחודיים - מקמח שקדים ועד קמח טפיוקה וקמח חרובים. מי שאינם מעכלים גלוטן ודאי ישמחו להעשיר את המזווה, ומן הסתם יפיקו מהספר תועלת רבה, אבל עושה הדיאטה הרגיל עלול להתקשות מאוד להגיע לרף הבריאותי הגבוה שהספר מציב, ויש סכנה של ממש שהספר יישאר מיותם על המדף.