ישראל הודחה מחברות במועצת ארגון הדואר הבינלאומי

ישראל כיהנה 4 שנים כחברה במועצת הארגון UPU, והניסיונות להיבחר שוב לא הצליחו

ישראל הודחה מחברות במועצת ארגון הדואר הבינלאומי לאחר שכשלה בניסיון להיבחר בשנית למועצת הארגון, וזאת במסגרת הכנס הארבע שנתי שנערך בימים אלה בדוחא קטאר. ישראל כיהנה 4 שנים כחברה במועצת הארגון UPU, והניסיונות להיבחר שוב לא הצליחו. המשלחת הישראלית הגיעה לדוחא באיחור לאחר שהחלו כבר הדיונים והפגישות המקצועיות, וההסבר לכך הוא קשיים בהיערכות הביטחונית מול הקטארים.

בדיונים המקדימים קראו נציגי הרשות הפלשתינאית להעביר את הדואר המגיע אליהם ישירות אליהם ולא דרך ישראל, ואולם החלטה ברוח זו לא התקבלה כך שהפלשתינאים יצטרכו להמשיך ולהתדיין מול ישראל כאן בארץ על ההסדרים בנושא דואר. יחד עם זאת לא ברור כיצד ינהגו מדינות העולם בעתיד והאם יחליטו לנקוט ביוזמות עצמאיות ולנסות להעביר דואר לשטחי הרשות באופן עצמאי - ניסיונות שישראל מסכלת עד עתה.

בדואר ישראל העריכו כי אי הבחירה של ישראל למועצה נובעת משיקולים פוליטיים שלא ניתן היה לשנותם, וזהו חלק מהמחיר שמשלמת המדינה על בידודה המדיני היחסי בעולם. אך מצד שני יש גורמים שסבורים כי ישראל הייתה צריכה לקחת בחשבון את הסיכון המדיני ולהיערך טוב יותר ומבעוד מועד, ואז סיכויי הבחירה שלה היו גבוהים יותר.