נובל אנרג'י: ההסתברות למציאת נפט ב"לוויתן" - 25%

נובל מעריכה כעת את הפוטנציאל של הפקת הנפט בלוויתן ב-210-1,490 מיליון חביות נפט ■ עד 2018 מאמינה נובל כי קצב הפקת הנפט מהמאגר יעמוד על 120 אלף חביות ביום

חברת האנרגיה נובל אנרג'י חושפת היום (ה') נתונים חדשים לגבי קידוח הנפט הצפוי להתחדש ב"לוויתן" בעוד כשנה. נובל הורידה את סך הכמות שיכולה להימצא במאגר, אך היא העלתה את ההסתברות למציאת נפט ל-25%.

נובל, המחזיקה כ-40% מהמאגר, מעריכה כעת את חלקה היחסי מהפוטנציאל של הפקת הנפט ב"לוויתן" ב-210-1,490 מיליון חביות נפט. עד 2018 מאמינה נובל כי קצב הפקת הנפט מהמאגר יעמדו על 120 אלף חביות ביום, כאשר הקידוח לעבר שכבת המטרה צפוי להתחיל ברבעון האחרון של 2013. חלקה היחסי של נובל יעמוד על 50 אלף חביות ביום.

נכון להיום מעריך השוק את שוויו של "לוויתן" ב-3 מיליארד דולר, והיקף המאגר מוערך בכ-17 TCF.

בשעה 16:00 תקיים החברה שיחת משקיעים בה היא צפויה לחשוף פרטים בנוגע לקידוחים שלה באגן הלוונטיני.

בספטמבר דיווחה נובל יחד עם השותפויות כי הן בוחנות אפשרויות לכניסת שותף אסטרטגי בתגלית, ועדכנו כי "במסגרת התהליך האסטרטגי, התקבלו הצעות לרכישה של עד 30% מהזכויות ברישיונות מחברות בינלאומיות מובילות העוסקות בתחום חיפושי גז טבעי והפקתו, אשר לקחו חלק בתהליך האסטרטגי". השותפות הוסיפו כי ההצעות עשויות להוות בסיס למשא ומתן, והן יבחנו את האפשרות להתחיל במו"מ כזה עם המציעים, או חלק מהם.

מוקדם יותר החודש חתכה נובל את תחזית המכירות שלה לרבעון השלישי. החברה הודיעה כי מחזורי המכירות שלה לרבעון השלישי יעמדו, ככל הנראה, בקצה התחתון של התחזית המוקדמת שהיא פרסמה בעבר. החברה נימקה את הסיבה לירידה במכירות בפגיעה של סופת ההוריקן Isaac במתקני הקידוח וההפקה היבשתיים הנמצאים במפרץ מקסיקו. יחד עם זאת, החברה הודיעה כי היא עשתה מאמצים רבים להגביר את קצב ההפקה, וכעת התפוקה נמצאת ברמות שהיו לפני הפגיעה של סופת ההוריקן, התואמות את התחזית המוקדמת של החברה, בין 242 אלף ל-250 אלף חביות נפט ביום.

בשבועות האחרונים השלימו השותפויות נובל אנרג'י, דלק קידוחים, ישראמקו אבנר ודור גז - את בניית פלטפורמת ההפקה של פרויקט "תמר", הצפויה להפיק גז טבעי מהמאגר ולהזרימו לצנרת הגז של מדינת ישראל במהלך העשורים הבאים. המועד המתוכנן של תחילת הזרמת הגז: מארס 2013.