דחייה נוספת במכרז הסיבים האופטיים של חח"י

ל"גלובס" נודע כי המתמודדת העיקרית במכרז, חברת ויה אירופה, ביקשה לדחות שוב את המכרז והוועדה החליטה להיענות לבקשתה ולדחות אותו לסוף נובמבר

דחייה נוספת במכרז תשתיות התקשורת של חברת החשמל. ל"גלובס" נודע כי המתמודדת העיקרית במכרז, חברת ויה אירופה, ביקשה לדחות שוב את המכרז והוועדה החליטה להיענות לבקשתה ולדחות אותו לסוף נובמבר. החברה טענה כי היא זקוקה לזמן נוסף כדי להיערך למכרז ולסגור את נושא המימון מול הבנקים ומול שותפים פוטנציאליים.

גורם בכיר המעורב במכרז, אמר היום ל"גלובס" כי אי אפשר היה שלא להיענות לבקשה, אך הדגיש כי אין כל משמעות לכך שהוחלט להקדים את הבחירות וכי ההיערכות למכרז נמשכת כסדרה. כפי שנחשף ב"גלובס", הבעלים של ויה אירופה, ג'ונאס בירגרסון, הגיע לביקור בישראל לפני כחודשיים, אז נפגש עם שורה של חברות, עם בכירי משרד התקשורת ובכירים בחברת החשמל. גורמים עמם נפגש, סיפרו ל"גלובס" כי התרשמו שכוונותיו לגבי המכרז הן רציניות.

נזכיר, כי המכרז הוא לפריסת סיבים אופטיים לבתים ברחבי המדינה במסגרת שותפות בין משקיע פרטי לחברת החשמל. המיזם טומן בחובו סיכונים רבים, אך ראש הממשלה ושר התקשורת נחושים להוציאו אל הפועל ואף העניקו הקלות משמעותיות כדי לעודד משקיעים להתמודד בו. נכון לעכשיו, ויה אירופה היא היחידה שמראה נכונות להגיש הצעה, אך טרם הודיעה על כך באופן רשמי.