ברגע האחרון: בנק סנטאנדר ויתר על רכישת סניפים של RBS

הבנק הספרדי היה אמור לרכוש 316 סניפים של רויאל בנק אוף סקטולנד תמורת כ-2.7 מיליארד דולר ■ בבנק הספרדי טוענים כי הסיבה בגינה ויתרו על הרכישה נעוצה בעיכובים שנרשמו בתהליך

הבנק הבריטי "רויאל בנק אוף סקוטלנד" הודיע היום כי הבנק הספרדי סנטאנדר חזר בו מהכוונה שלו לרכוש 316 סניפים של הבנק הבריטי בעסקה שהשווי שלה הוערך בכ-2.7 מיליארד דולר. בהודעה של הבנק לא נמסרה סיבה בגינה העסקה לא הושלמה.

רויאל בנק אוף סקוטלנד מנסה למכור חלק מהסניפים שלו לבנק אחר כחלק מהדרישות שהוטלו על הבנק בתמורה לחילוץ שקיבל מהממשלה הבריטית. מנכ"ל הבנק סטפן הסטר אמר אתמול כי הבנק עכשיו יחפש רוכשים חדשים. בהודעה שפרסם הבנק הספרדי נכתב שהם וויתרו על הרכישה לאחר מספר עיכובים בתהליך הרכישה.

"זה נראה יותר כמו תירוץ", אמר קורמק ליץ', כלכלן בכיר בחברת Liberum Capital. "ייתכן כי בנק סנטאנדר נמצא בקשיים כלשהם ושהוא נמצא תחת לחצים כבדים לפרוש מהעסקה".

חלק מהאנליסטים מעריכים כי בין הסיבות שגרמו לסנטאנדר לפרוש מהעסקה הינה הגברת הפיקוח מצד הרשויות הרגולטריות בספרד על הבנקים במדינה שכוללים גם דרישה מהבנקים המקומיים להגדיל את הקופה שלהם, בנסיון להפחית את הסיכונים והסיכויים שבנק מרכזי במדינה יקרוס.