מניית היום: מזנקת 6% לאחר קבלת אישור לפטנט בארה"ב

הפטנט של אינטק מגן על שיטת הייצור של פלטפורמת האקורדיון ויהיה בתוקף עד 2027 - 2029 ■ אישור הפטנט יתקבל בסמיכות להצלחת החברה בניסוי הקליני Phase IIb במוצר האקורדיון - לבודופה לטיפול בחולי פרקינסון

חברת אינטק פארמה, העוסקת בהשבחת תרופות קיימות הנמכרות כיום במאות מיליוני דולרים בשנה, קיבלה הודעה ממשרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקני המאשרת כי ביום 30 באוקטובר 2012 יוענק לה פטנט אמריקאי עבור שיטת הייצור של גלולת האקורדיון.

בעקבות הודעת החברה מהבוקר רושמת מניית אינטק עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה.

פטנט זה מרחיב ומחזק את הקניין הרוחני של אינטק פארמה . הפטנט, תחת הכותרת "שיטה ומערכת להכנת התקן להובלת חומרים למתן דרך הפה (Method and Apparatus for Forming Delivery Devices for Oral Intake of an Agent)", מתייחס ומגן על שיטת הייצור של פלטפורמת גלולת האקורדיון הכוללת תהליך של קיפול ואינטגרציה שונות של אלמנטים המרכיבים את המערכת. הפטנט יעמוד בתוקפו עד 2027, בהתאם לחוק האמריקני.

ההודעה על אישור הפטנט בארה"ב מתקבלת כשבוע מאז דיווחה החברה על ההצלחה הגדולה בתוצאות הסופיות של הניסוי הקליני (Phase IIb) במוצר האקורדיון-לבודופה לטיפול בחולי פרקינסון בשלבים מתקדמים של המחלה. לדעת הנהלת החברה, האפקט הקליני שהושג בניסוי זה יחד עם פרופיל הבטיחות הגבוה שהוכח מצביעים על הפוטנציאל של האקורדיון-לבודופה להפוך לתכשיר המוביל בתחום הטיפול בפרקינסון.

צבי יוסף, יו"ר אינטק פארמה, אמר היום כי "אני גאה ושמח מאוד על אישור הפטנט בארה"ב, המהווה עדות נוספת לחדשנות הטכנולוגית והידע הייחודי שפיתחנו בקשר עם גלולת האקורדיון. אישור זה הוא נדבך נוסף בהגנה הפטנטית על האקורדיון, שהפטנט הבסיסי שלו אושר ברחבי העולם זה מכבר, כחלק מהאסטרטגיה של החברה לביצור קניינה הרוחני בפני האפשרות לכניסת מתחרים בעתיד, לנוכח העניין הגובר של חברות התרופות במענה יעיל להשהיה קיבתית של תרופות".

לאינטק פארמה טכנולוגיה מוגנת פטנט המאריכה את משך הספיגה של תרופות הנספגות בעיקר בחלק העליון של המעי על ידי השהייתן בקיבה לפרקי זמן ארוכים. מערכת הנשא הייחודית שפיתחה החברה - גלולת האקורדיון, עשויה מפולימרים סינטטיים ומקופלת לתוך קפסולה סטנדרטית. לאחר הגעת הקפסולה לקיבה נפרש האקורדיון ונשאר בקיבה למשך פרק זמן ארוך משמעותית מהזמן שבו שוהות בקיבה טבליות וקפסולות אחרות. התרופה משתחררת באופן רציף ומבוקר בקיבה ומשם אל חלון הספיגה בחלקו העליון של המעי. .

עוד מציינים באינטק פארמה כי הטכנולוגיה שפיתחה החברה מעוררת עניין בקרב חברות תרופות רב לאומיות גדולות.