רני רהב לנתניהו: "אל תתן לעיתונות הישראלית לקרוס"

כתב לראש הממשלה: "ישראל ללא עיתונות כתובה היא לא המדינה שאתה, כפטריוט מספר 1 שלה, תרצה לחיות בה" ■ "הכרז על קרן סיוע חירום לתקשורת הישראלית"

על רקע מצבה הרעוע של העיתונות הכתובה בישראל, המתבטא בקיצוצים ופיטורים של מאות עובדים במערכות העיתונים ואפילו בסכנת סגירה, איש יחסי הציבור רני רהב החליט לכתוב מכתב אישי לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו הוא מבקש ממנו לעשות משהו מיידי ולא לתת לעיתונות הישראלית לקרוס.

"מדינת ישראל ללא עיתונות כתובה, רחבה, חופשית והוגנת היא לא המדינה שאתה, כפטריוט מספר 1 שלה, תרצה לחיות בה", כותב רהב לנתניהו. "אנו ניצבים לפני רגע האמת, העיתונות הישראלית קורסת, ולך כראש ממשלה נאור ודמוקרטי, כפי שאני מכיר ומוקיר, אסור שזה יקרה במשמרת שלך", לדבריו.

רהב, שבין לקוחותיו איש העסקים נוחי דנקנר, הבעלים היוצא של עיתון "מעריב" שנמצא בסכנת סגירה, מוסיף: "מכובדי ראש הממשלה, אני מכיר אותך ויודע שהדמוקרטיה חשובה לך מאוד, ולכן אתה חייב לעשות מעשה באופן מיידי - לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל הדמוקרטית בהנהגתך יסגרו עיתונים או יצומצמו.

"אני מבין שהציבור הישראלי לא אוהב תקשורת מצד אחד, אפילו שונא אותה ושמח לאידה בשעה קשה זו; אבל מצד שני, כבוד ראש הממשלה, הוא גם לא יכול בלעדיה. זהו החמצן של הדמוקרטיה וחלק מהשיח הציבורי ומה-DNA של כולנו", כותב רהב לראש הממשלה.

עוד מבקש רהב מנתניהו לא לתת לעיתונים או לערוצי טלויזיה וגופי מדיה שונים להיסגר. "למרות ביקורת עיתונאית כזו או אחרת, הינך ממשיך בדרכך ללא מורא ופחד. הממשלה בהנהגתך חייבת לתת סיוע מיידי לעולם התקשורת, כי זו חובת הדמוקרטיה, כי מדובר באלפי משפחות, כי זוהי תעשייה ענקית וחלק מהמשק, וכי חופש הביטוי במדינתנו הוא ערך עליון ואת זאת אתה מבין יותר מכולנו".

רהב מבקש מנתניהו "להכריז על קרן סיוע חירום לתקשורת הישראלית בראשות שופט עליון בדימוס, ולהעביר חוק מיוחד אשר מקנה הנחות מיוחדות במיסוי בכל מה שקשור להצלת תעשיית הפרינט, כמו הורדת מיסוי על נייר, הורדת המע"מ ממחיר העיתון ומהמוצרים הנלווים לתעשיה זו, ולאפשר לכל תלמיד תיכון וכל סטודנט באוניברסיטה או במכללה לקבל עיתון אחד חינם על חשבון המדינה".

רהב מוסיף בגילוי נאות וכותב לראש הממשלה כי "נכון שמתוך לקוחותיי ישנם גם בעלי עניין בעיתונים וכלי תקשורת אחרים, אבל זה לא ימנע ממני מלזעוק את זעקת התקשורת - אני חלק מתקשורת זו, חלק מדמה, חלק מדרכה. שלך בידידות, רני רהב".