ממוצע התחזיות למדד המחירים בספטמבר: עלייה של 0.4%

האירוע המרכזי שהשפיע ביתר שאת על האינפלציה בחודש שעבר הוא הכניסה לתוקף של העלאת המע''מ - מ-16% ל-17% ■ גם העלייה במחירי המזון צפויה לתת את אותותיה במדד הקרוב

שאלת שיעור השינוי במדד המחירים לצרכן בספטמבר מעוררת חוסר הסכמה בקרב החזאים בשוק ההון. טווח התחזיות נע בין עלייה של 0.2% בלבד לעלייה של 0.6%. לפי סקר של סוכנות הידיעות בלומברג, ממוצע תחזיות המדד של הכלכלנים מהגופים הפיננסיים המרכזים בשוק ההון עומד על 0.4% (עלייה). את הנתון הרשמי תפרסם הלמ"ס מחר (ב').

האירוע המרכזי שהשפיע ביתר שאת על האינפלציה בחודש שעבר הוא הכניסה לתוקף של העלאת המע''מ - מ-16% ל-17%. בפסגות מעריכים כי העלאה זו תגדיל את האינפלציה ב-0.5 נקודות אחוז, אך לא תבוא לידי ביטוי באופן מלא במדד ספטמבר.

גם העלייה במחירי המזון - הן בגלל העלאת המע''מ, הן בגלל העלייה בסחורות החקלאיות - צפויה לתת את אותותיה במדד הקרוב. גם מחירי הדלק, שעלו בכ-7% - צפויים לתרום לאינפלציה. גם סעיף הדיור - המהווה כ-22% מהמדד - צפוי לעלות בכחצי אחוז.

כמה סעיפים צפויים לפעול בכיוון ההפוך, ובהם סעיף התרבות, הבידור והפנאי, שם צפויה הוזלה עונתית. כמו כן, נמשכת מגמת ירידת במחירי ההלבשה וההנעלה, עקב הירידה בצריכה הפרטית לנפש, וגם חלה ירידה בסעיף גני ילדים.

שיעור השינוי
 שיעור השינוי