הנושים של אדמה נחלצו כמעט ללא פגע: תספורת של 7%

בעלת השליטה, Immoeast מאוסטריה, תבצע פדיון מוקדם לחוב תמורת 176 מיליון שקל ב-28 לחודש

בעלת השליטה באדמה הולדינג, חברת Immoeast מאוסטריה, הודיעה היום רשמית על פדיון מוקדם וסופי לאג"ח ב-28 לחודש תמורת 176 מיליון שקל. מדובר ב"תספורת" קטנה למחזיקים בהיקף של כ-7%, שתתבצע בדרך של פדיון מוקדם כפוי ומלא של האג"ח בהסכמת המחזיקים. האג"ח של אדמה עלתה היום ב-0.6% לשער של 113 אגורות.

אדמה הולדינג פועלת במזרח אירופה בתחום של נדל"ן למגורים. החברה נקלעה למשבר תזרימי קשה וצברה הפסדים של מאות מיליוני אירו מאז פרוץ המשבר בסוף 2007. בחודש הבא אמורה הייתה החברה לשלם כ-67 מיליון שקל (13.4 מיליון אירו) למחזיקי האג"ח שהנפיקה, שאמורות להיפרע בשלושה תשלומים עד שנת 2014.

הסכמה פה אחד

במהלך החודשים האחרונים ניהלו מחזיקי האג"ח מו"מ עם החברה מתוך חשש שלא תוכל לעמוד בהחזר החובות בזמן לנוכח מצבה הכלכלי. זאת, לאחר שאת המחצית הראשונה של השנה סיימה אדמה עם הכנסות של 2.6 מיליון אירו בלבד והפסד של כ-18 מיליון אירו, בהמשך להפסד של כ-33 מיליון אירו בשנת 2011 כולה.

בהצבעה בשבוע שעבר התקבלה פה אחד ההסכמה לוויתור על תשלום הפארי המלא - 188 מיליון שקל, על ידי המשתתפים בהצבעה שהיוו 78% מהיקף האג"ח. המוסדיים הגדולים שמחזיקים באג"ח של החברה הם: הראל ביטוח, מיטב, מגדל וילין לפידות.

עיקר השקעותיה של אדמה הולדינג הן ברומניה, וכן יש לה פרויקטים באוקראינה, טורקיה, מולדובה וקרואטיה, בעיקר נדל"ן למגורים. המשבר העמוק באירופה גרר מטה את שווי השקעותיה, אותן ביצעה בשנות הגאות, וכיום מרבית נכסיה הם פרויקטים שהופסקו או מלאי קרקעות שלא מייצר לה הכנסה. בעבר הצליחו שני היזמים הצעירים שעמדו מאחורי החברה - דביר כהן-חושן ודיוויד פלוסברג, לגייס בקלות מאות מיליוני שקלים לטובת יזמויות הנדל"ן שלה, משורה של גופים בינלאומיים, במחירים מפולפלים.