היועצים של יורק ברכישת אג"ח IDB: מנהלי פסגות לשעבר

השניים ייעצו למנהל קרן יורק בישראל, ג'רמי בלנק, ברכישת אג"ח אי.די.בי ■ יורק רכשה כמעט רבע מחוב האג"ח של אי.די.בי פיתוח תמורת כ-400 מ' ש' ■ השניים ניהלו את בית ההשקעות פסגות תחת קרן יורק ונחשבים למקורבים לבלנק

רועי ורמוס ואריק שטיינברג, לשעבר ראשי בית ההשקעות פסגות, מעורבים על פי הערכות בשוק ההון במהלך רכישת אג"ח אי.די.בי פתוח על-ידי קרן יורק, כך נודע ל"גלובס". על פי אותן הערכות, השניים נמצאים זה כמה שבועות בסוד העניינים של המהלך שמוביל ג'רמי בלנק מקרן יורק בחודשים האחרונים, ושבמסגרתו רכשה קרן יורק כמעט רבע מחוב האג"ח של אי.די.בי פתוח תמורת כ-400 מיליון שקל.

ורמוס (כמנכ"ל) ושטיינברג (כיו"ר) הובילו תחת בעלותה של קרן יורק את בית ההשקעות פסגות, שנמכר בסוף 2010 ברווח גדול. השניים, שנחשבים מקורבים לבלנק, סירבו היום להתייחס לידיעה. את פסגות מכרה קרן יורק לקרן אייפקס לפי שווי של כ-2.7 מיליארד שקל, לאחר ארבע שנים. המכירה הניבה תשואה של יותר מ-150% ליורק.

מכירת פסגות הפכה את ורמוס ושטיינברג לאנשים עשירים מאוד. על פי הערכות שפורסמו בסוף 2010, קיבל ורמוס מענקים שונים בשווי של עשרות מיליוני שקלים בעקבות מכירת פסגות ועזיבתו את בית ההשקעות (שהוערכו בטווח של 50-80 מיליון שקל). גם שטיינברג, שהיה מזוהה עם יורק מעת רכישת בית ההשקעות על-ידי הקרן ב-2006, עזב את בית ההשקעות עם סכום של עשרות מיליוני שקלים.

ורמוס אולץ להתפטר מתפקידו בפסגות כחלק מעסקה שעשתה בעלת השליטה הנכנסת (אייפקס) עם הפרקליטות, בעקבות פרשת הרצת האג"ח בבית ההשקעות. הוא עומד בפני הגשת כתב אישום, בכפוף לשימוע. פסגות שילם במסגרת הפרשה קנס ענק של 150 מיליון שקל, על מנת לסגור את הפרשה ולהשלים את העברת הבעלות בו לבעלים הנוכחיים.