סוף הסכסוך: בוריס ברזובסקי ישלם 56 מיליון דולר לרומן אברמוביץ'

‎‎התשלום - לכיסוי הוצאות המשפט של אברמוביץ' ■ ‏‎‎ברזובסקי הסכים להסדר לאחר שהפסיד בתביעה בסך 6 מיליארד דולר נגד אברמוביץ' בבריטניה‏

‎‎הסתיים סכסוך האוליגרכים בוריס ברזובסקי ורומן אברמוביץ': איש העסקים הרוסי ברזובסקי ישלם 56 מיליון דולר לכיסוי ההוצאות המשפטיות של יריבו אברמוביץ', שהיה בעבר בן חסותו, לאחר שהפסיד בתביעה נגדו בבריטניה. ברזובסקי תבע מאברמוביץ', הבעלים של מועדון הכדורגל צ'לסי, 6 מיליארד דולר.

‏אברמוביץ', מספר 68 ברשימת עשירי העולם, שהונו נאמד ב-12.1 מיליארד דולר, ניצח באוגוסט האחרון במאבק משפטי מול ברזובסקי, שהאשים אותו בכך שאיים בהתערבות הקרמלין כדי לאלץ אותו למכור לו נכסים חשובים במחירי סוף עונה.

‏ברזובסקי, שהיה ממליך מלכים פוליטי במוסקבה בימי הנשיא בוריס ילצין, ומעמדו התערער עם עלייתו לשלטון של ולדימיר פוטין בשנת 2000, טען כי אברמוביץ' השתמש בהפחדה כדי לאלץ אותו למכור בזול את החזקתו בסיבנפט, חברת הנפט הרביעית בגודלה ברוסיה.

הוא תבע מאברמוביץ פיצוי בסך 6 מיליארד דולר, אך בית המשפט הגבוה בלונדון דחה את התביעה. השופטת אליזבת גלוסטר אף הגדירה אותו "עד בלתי מרשים ובלתי אמין באופן מהותי", שעדותו הייתה לעתים נטולת אמת.

‏אברמוביץ', שקנה את מועדון צ'לסי ב-2003 והפך לאזרח בריטי, הכחיש כי ברזובסקי היה הבעלים של הנכסים שהוא טען לבעלות עליהם, וטען כי הוא שילם למורו הרוחני לשעבר רק תמורת סיכוי פוליטי והגנה.

‏התביעה המשפטית חשפה את האינטריגות שהיו מאחורי מכירת אוצרות הטבע הרבים של רוסיה בתקופה הפוסט-סובייטית וסיפקה הצצה לעולם האפל של העסקים ברוסיה.

‏שלשום מסרו עורכי דין לשופטת גלוסטר כי ברזובסקי הסכים לשלם 35 מיליון ליש"ט (56 מיליון דולר) לכיסוי הוצאותיו המשפטיות של אברמוביץ', לפי סוכנות איי.פי. לגלוסטר נמסר כי שני הצדדים הגיעו לסיכום סופי של התיק וההידיינות ביניהם. ‏‎‎‏