ברקליס: הכנסות פייסבוק ברבעון השלישי - 1.2 מיליארד ד'

שבוע לפני שהרשת החברתית תפרסם את דוחותיה הכספיות מפרסם בנק ברקליס הערכה לגבי הביצועים של החברה ■ מה הם 3 הנושאים שבברלקיס ממליצים לשים לב אליהם בדוחות?

שבוע לפני פרסום הדוחות הכספיים של פייסבוק לרבעון השלישי של השנה, מפרסם היום בנק ברקליס הערכה לגבי הביצועים של מספר חברות טכנולוגיה ברבעון הקודם. בברקליס מביעים אופטימיות מעתידה הכלכלי של פייסבוק אך מזהירים שהדרך צפויה לכלול מכשולים רבים שהחברה תצטרך לדעת להתמודד איתם.

נתחיל עם השורה התחתונה, בברקליס מעריכים שהכנסות פייסבוק ברבעון השלישי של השנה יעמדו על 1.2 מיליארד דולר, כשמיליארד דולר מהן יגיעו מפרסום ו-190 מיליון דולר מתשלומים שונים. בברקליס מעריכים שפייסבוק הצליחה לשפר את הכנסותיה מפרסומות בתחום הסלולר, אך בבנק עדיין חושבים שזה עדיין לא מספיק מבחינתה של פייסבוק.

בברקליס מציינים 3 דברים שצריך לשים לב אליהם כשפייסבוק תפרסם את דוחותיה ביום שלישי הבא לאחר תום המסחר בוול סטריט. הדבר הראשון שצריך לשים לב אליו לפי ברקליס הינם נתוני ההכנסות של פייסבוק מפרסום בסלולר. עד לאחרונה (לפני ההנפקה בנאסד"ק) ההכנסות של החברה מפרסום בסלולר היו כמעט זניחות, אך ברבעון השני של השנה דיווחה החברה כי ההכנסות שלה מפרסום בסלולר מגיעות עד כדי 500 אלף דולר ביום. בברקליס מעריכים שכרגע התחום הזה הינו האפיק הכמעט יחדי שבו פייסבוק יכולה לצמוח, ואם התוצאות ברבעון השלישי לא יצביעו על צמיחה בתחום לעומת הרבעון הקודם אז פייסבוק עלולה למצוא את עצמה בבעיה.

הנושא השני שבברקליס ממליצים לשים לב אליו זה התחזית של פייסבוק בנוגע לפלטפורמת הפרסום החדשה שהשיקה החברה באמצע חודש ספטמבר לאחר שהייתה בשלב ביטא מחודש יוני. הפלטפורמה החדשה מאפשרת למפרסמים לרכוש פרסומות על ידי מכרזים בזמן אמת. הפלטפורמה החדשה שנקראת Facebook Exchange, שונה מפלטפורמת הפרסום הרגילה של החברה בכך שהיא מאפשרת לחברות לפרסם מוצרים שהמשתמשים הביעו בעבר התעניינות לרכוש אותם אולם תהליך הרכישה לא הושלם. בברקליס מגדירים את התגובות הראשונות לפלטפורמה החדשה כמעודדות והם ממתינים לנתונים ראשונים לגבי השירות החדש כבר במהלך הדוח הקרוב.

הנושא השלישי הינו הכרזה על מוצרים או שירותים חדשים. כאמור בברקליס חוששים מכך שפייסבוק מתבססת במודל העסקי שלה על פרסומות בלבד, ולכן הכרזה מצד פייסבוק על מוצרים חדשים עלולה לעודד את המשקיעים. בבנק הבריטי ציינו כי לאחרונה הודיע מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג על כך שהחברה בוחנת אפשרויות הכנסה נוספות.