מריל לינץ': המשקיעים מעדיפים למכור אג"ח ממשלתיות

סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש אוקטובר 2012 מצביע על כך שכ-72% מהמשקיעים הגלובליים סבורים כי הצוק הפיסקלי עדיין אינו מתומחר בצורה משמעותית בשווקי המניות

החששות מהשפעת הצוק הפיסקלי בארה"ב הולכים וגוברים, על אף התגברות הסנטימנט החיובי של המשקיעים כלפי הכלכלה הגלובלית ושוקי המניות, כך עולה מסקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש אוקטובר 2012.

כ-72% מהמשקיעים הגלובליים סבורים כי הצוק הפיסקלי עדיין אינו מתומחר בצורה משמעותית בשווקי המניות או בנתונים המקרו כלכליים ו-42% אף מצביעים עליו כגורם הסיכון הראשון במעלה (לעומת 35% בספטמבר ו-26% באוגוסט).

לעומת זאת חשש המשקעים מסיכוני מימון החוב הממשלתי באיזור היורו ירד בחדות - 27% לעומת 65% בחודש יוני השנה.

20% מהמשקיעים מאמינים כי הכלכלה הגלובלית תתחזק ב-12 החודשים הקרובים, גידול של 3% לעומת החודש הקודם. גם החששות לרווחי התאגידים קטנו משמעותית אבל הצפי לקפיצה חדה ברווחים קטן כש-58% מהמשקיעים אינם מאמינים כי הגידול יהיה דו ספרתי.

ההקצאה למניות גדלה משמעותית ו-24% ממנהלי הנכסים נותנים להם משקל יתר (לעומת 15% בספטמבר). מנהלי הקרנות הגדילו את ההקצאה ל-7 מתוך 11 סקטורים גלובליים וביניהם סקטור הבנקאות והתעשייה. כמו כן גדלה ההקצאה לאיזור היורו ולשווקים המתעוררים אבל ההקצאה ליפן נפלה לשפל של שלוש השנים האחרונות.

"בעוד שהמצוק הפיסקלי האמריקני מהווה מכשול, הרי שהגידול בסנטימנט החיובי כלפי הכלכלה הגלובלית עשוי לדרבן את המשקיעים ליתר סיכון", אמר מייקל הרטנט, אסטרטג ההשקעות הראשי של מריל לינץ. "התחזית לשוקי המניות האירופיים משתפרת, החששות באיזור היורו פוחתים ומתומחרים בפרמיית הסיכון של המניות; האג"ח ממשלתי האירופי מניב תשואות שליליות והתייצבות הצפי לשיפור בשווקי המניות האירופיים מעודד משקיעים לעבור אליהם", אמר ג'ון בילטון, אסטרטג השקעות אירופה במריל לינץ'.

הפער בפופולאריות בין שווקי המניות בארה"ב ובאירופה שהיה משמעותי לפני כחודשיים הולך ונעלם ומנהלי תיקי ההשקעות מתייחסים אליהם עתה כשווים. סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש אוקטובר 2012 מצא כי 10% מהנסקרים מחזיקים את שני האזורים במשקל יתר, שינוי לעומת חודש אוגוסט 2012 בו 13% ממשתתפי הסקר החזיקו את מניות איזור היורו במשקל חסר לעומת 13% שהחזיקו את שוק המניות האמריקני במשקל יתר. הצפי לשני האזורים אף הוא זהה. 3% מהנסקרים ענו כי יחזיקו את שני האזורים במשקל יתר בשנה הקרובה.

המשקיעים הופכים לשוריים על השוק היפני ככל שגובר החשש מהמשבר עם סין לגבי איי סנאקו והשפעתו של המסחר. 38% ממנהלי ההשקעות מעניקים משקל חסר למניות היפניות, התוצאה הנמוכה ביותר מאז מרס 2009 ועלייה של 15% לעומת ספטמבר 2012. התחזית אינה מצביעה על שיפור במצב - 24% מהמשקיעים אומרים כי יפן תהיה אצלם במשקל חסר. 30% מהנסקרים מאמינים כי הכלכלה היפנית תחלש בשנה הקרובה, גידול של 26% לעומת ספטמבר 2012 ו-22% סבורים כי הרווח למניה יקטן, גידול של 9% לעומת החודש שעבר.

ביחד עם הגדלת ההקצאה להשקעה במניות, המשקיעים נוטים להשקיע בסקטורים המציעים סיכון גבוה יותר. 7% מהמשקיעים הם במשקל יתר על סקטור תעשייה, שהוא תלוי מחזור לעומת 7% במשקל חסר בחודש שעבר.

בנוסף נשאלו המשקיעים בפעם הראשונה מה הם מתכוונים למכור על מנת לממן מניות עם בטא גבוהה. הבחירה מס' 1 (37%) של מנהלי הקרנות היתה אג"ח ממשלתי. שליש מהנסקרים מאמינים כי המשקיעים ישתמשו במוזמנים ו-29% בחרו במניות דפנסיביות. רק 4% מהנשאלים ענו כי ימכרו אג"ח של חברות.