ממתינים להכרעת הרב: דרעי כנראה ישוב לראשות ש"ס

חשש בליכוד: דרעי בראשות ש"ס והעדרותו של כחלון מהרשימה ינגסו במספר המנדטים של הליכוד

דריכות במערכת הפוליטית לקראת הכרעה בש"ס: גורמים בש"ס אומרים כי אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון דרכו של אריה דרעי סלולה חזרה לראשות ש"ס. 12 שנה לאחר שפרש צפוי הרב עובדיה יוסף להכריז ביומיים הקרובים על שובו של דרעי למפלגה ושילובו בצמרת התנועה.

במחנה ישי התחילו להפנים הבוקר שככל הנראה חזרתו של דרעי היא עניין מוגמר. שר הפנים ויושב ראש ש"ס קיים כל ליל אמש שיחות והתייעצויות דחופות עם גורמים במפלגה ובביתו של הרב עובדיה יוסף, שם מבקשים לחלק את הסמכויות בין השניים. כשתושג הכרעה סופית, תכונס מועצת חכמי התורה של ש"ס, בראשות הרב עובדיה.

מי שמודאג לא פחות מאלי ישי ואולי אף יותר ממעמדו המתחזק על דרעי במפלגה הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו. אמש ניסה נתניהו לנהל מגעים עם ישי להבטיח את הישארותו בראשות ש"ס. על פי סקרים שנעשו באחרונה ש"ס בראשותו של דרעי גוזלת כשלושה-ארבעה מנדטים מהליכוד, ואף הברית עם ישי שממנה נהנה נתניהו, כבר לא תהיה מובטחת.

בכיר בליכוד אמר הבוקר כי שובו של דרעי, יחד עם עזיבתו של משה כחלון את הליכוד, עלולות לפגוע באופן משמעותי בתנועה. אם גם יחליט אולמרט להצטרף להתמודדות, הדבר אף עלול ליצור גוש חוסם ולקחת מדי נתניהו את השלטון.

עם זאת, מאחורי הקלעים התקיימו כל הלילה ניסיונות ומגעים מצידו של יו"ר ש"ס הנוכחי, אלי ישי, להישאר בראשות המפלגה. בין האפשרויות שנבחנו הן שדרעי יעמוד בראשות המפלגה וישי יהיה השר הבכיר שלה. במסגרת ניסיונות להגיע לפשרה נבחנה גם האפשרות לבטל את תפקיד יו"ר התנועה ולהעדיף הנהגה דו ראשית. אמש נשאל ישי האם יסכים להנהגה משותפת עם דרעי. לאחר שסירב, התהפך מאזן התומכים בו בבית הרב. עד אמש היה ישי המועמד המוביל לראשות התנועה לאחר שהרב סירב לפגוע בו. אולם הבוקר התהפך המצב כשיהודית ומשה יוסף, האנשים החזקים בבית הרב, תומכים שניהם בדרעי.