אופיר אקוניס הגיש בקשה רשמית לפסילת חנין זועבי

אקוניס: "מדינת ישראל צריכה לפעול בכל הכוח ובנחרצות כנגד מי שמנצל את הדמוקרטיה שלה במטרה לחסל אותה מבפנים. חנין זועבי השתתפה בפיגוע המרמרה שכוון נגד חיילי צה"ל – אסור לאפשר לה לחזור לבית הנבחרים של מדינת ישראל!"

סגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-19, ח"כ אופיר אקוניס, פנה בישיבת הועדה שהתקיימה היום ליו"ר הועדה, השופט אליקים רובינשטיין, בבקשה לפסול את ח"כ חנין זועבי מהתמודדות לכנסת הבאה.

בפנייתו מסתמך ח"כ אקוניס על סעיף 7 א לחוק יסוד הכנסת הקובע: "רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם - תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל".

לדבריו, "כפי שהתחייבתי מעל בימת הכנסת - אפעל בכל כוחי לפסול את חנין זועבי מהתמודדות לכנסת הבאה. מדינת ישראל צריכה לפעול בכל הכוח ובנחרצות כנגד מי שמנצל את הדמוקרטיה שלה במטרה לחסל אותה מבפנים. חנין זועבי השתתפה בפיגוע המרמרה שכוון נגד חיילי צה"ל - אסור לאפשר לה לחזור לבית הנבחרים של מדינת ישראל!".

בתוך כך, יו״ר ועדת חוקה חוק ומשפט, ח״כ דוד רותם, יגיש עתירה בשם סיעת ישראל ביתנו לוועדת הבחירות המרכזית, לפסול את רשימת בל״ד מלרוץ לכנסת ה-19 לפי סעיף 7א הפוסל רשימות שתומכות בטרור ופועלות כנגד קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.