כל השוק נגד בזק: מסרבת לשוק סיטונאי אמיתי

במסגרת כינוס שנערך שלשום בנושא השוק הסיטונאי בזק הביעה התנגדות תקיפה לכך שתחויב להמשיך ולספק שירות באמצעות הטכנאים שלה, ללקוחות שאינם שלה ושעברו לקבל שירות ממתחרותיה, על גבי הרשת שלה

עימות בין בזק למתחרותיה, במסגרת הדיונים על הקמת השוק הסיטונאי החדש. במסגרת כינוס שנערך שלשום בנושא השוק הסיטונאי בזק הביעה התנגדות תקיפה לכך שתחויב להמשיך ולספק שירות באמצעות הטכנאים שלה, ללקוחות שאינם שלה ושעברו לקבל שירות ממתחרותיה, על גבי הרשת שלה. המפעילים המתחרים פרטנר סלקום ואקספון סבורים כי מאחורי ההתנגדות עומד מהלך מתוכנן של בזק שמטרתו לחייב את המתחרים להקים מערך יקר של טכנאים שיידרשו לטפל בתקלות שמקורם ברשת בזק.

ל"גלובס" נודע כי בזק הסכימה לתת שירות טכנאים במקרה של תקלות, רק ללקוחות שקנו ממנה שירות אינטרנט או טלפוניה. לקוחות שהתנתקו לחלוטין מבזק ועברו למפעילים מתחרים, לא יוכלו לקבל שירות, גם כאשר הסכימו לשלם על כך.

לעניין הטכנאים והטיפול בתקלות יש משמעות רבה במסגרת הסדרת השוק הסיטונאי. סלקום ופרטנר טוענות שבזק לא מוכנה להעניק שירות בנקודות קריטיות ברשת משום שהיא יודעת שבלעדי זה, המתחרות לא יוכלו לספק שירות. בזק טוענת כי לא יכול להיות שבמצב שבו הולכים לשוק סיטונאי המפעילים החדשים ימשיכו לדרוש ממנה לתת שירות במקומות שממילא אסור לה להיות בהם. כידוע, בזק אומרת שבכל מה שקשור לנקודה שבה מסתיימת הרשת, לה על פי החוק אסור לגעת. לפיכך, לא יכול להיות שיטילו עליה את האחריות לטפל ברשת במסגרת שוק סיטונאי כאשר החוק מצד שני אוסר זאת עליה.

ל"גלובס" נודע כי אתמול התכנסו כל המפעילים כדי לדון בשאלה כיצד ייראה השוק הסיטונאי החדש, ובמטרה להתקדם ולהגיע להבנות שיאפשרו לקבוע תיקי שירות.

סוגיה נוספת קריטית היא פתיחת רשת תעלות התקשורת של בזק. ל"גלובס" נודע כי בזק מסרבת לאפשר למתחרים להשתמש בתעלות התקשורת שלה כאשר הן רוצות להשתמש בה לטובת שירותי תמסורת. בזק טוענת כי צריך להגביל את השימוש של המתחרים בתעלות התקשורת כי מדובר בהפרה של זכות הקניין שלה על הרשת שלה. לפיכך, אם סלקום ופרטנר רוצות להשתמש בתעלות כדי להניח סיבים אופטיים שיגיעו ללקוחות או לארונות תקשורת קרובים, אזי היא מסכימה, אבל אם מדובר בשימוש לצורך הרחבת רשתות התקשורת הסלולריות של פרטנר וסלקום, או לטובת הרחבת רשתות התמסורת שלהן, היא לא מוכנה לתת לזה יד.

עוד נודע כי במסגרת הויכוח דרשה בזק שמשרד התקשורת ייצא מתמונת המשא ומתן. בזק טוענת כי פרטנר וסלקום למעשה מנצלות ומעורבות את משרד התקשורת בכוונה על מנת שחשף על המגעים, ובכך יוצרות מעורבות כפויה היכן שלא נדרש, מה שלא תורם למשא ומתן.