ראש ממשלת יפן: נשיק חבילת תמריצים חדשה לכלכלה

לאחר ההכרזה על ההקלה הכמותית במדינה, ר"מ יפן יושיהיקו נודה הודיע לקבינט להכין חבילת תמרוץ כלכלית עד סוף נובמבר, במהלך שאמור לסייע לכלכלה לאור סימני ההאטה בקצב ההתאוששות

בהמשך למגמה בעולם ולתוכנית ההקלה הכמותית במדינה, תושק ביפן תוכנית תמרוץ חדשה לכלכלה. ראש ממשלת יפן, יושיהיקו נודה, הודיע היום (ד') לקבינט במדינה להכין חבילת תמרוץ כלכלית עד סוף נובמבר, במהלך שאמור לסייע לכלכלה לאור סימני ההאטה בקצב ההתאוששות מאז רעידת האדמה והצונאמי ההרסניים של מארס 2011.

בחודש שעבר הודיע הבנק המרכזי של יפן על הקלה של המדיניות המוניטרית על ידי הגברת רכישות הנכסים. זאת על רקע ההאטה הגלובאלית והמתחים הגוברים עם סין, אשר פוגעים באפשרות להתאוששות בטווח הקרוב של הכלכלה היפנית, אשר מתבססת על ייצוא.

הבנק המרכזי הודיע אז כי ירחיב את תוכנית הרכישות וההלוואות שלו ב-10 טריליון ין (127 מיליארד דולר) עד 80 טריליון ין על מנת לרכוש אג"ח ממשלתיות, כאשר התוכנית אמורה להסתיים בדצמבר 2013.

ברבעון השני של השנה דיווחה ממשלת יפן על צמיחה של כ-1.4% (שנתי), לעומת ציפיות האנליסטים בשוק לצמיחה של 2.3%, ולאחר צמיחה בשיעור של 5.5% ברבעון הראשון. נתון המכירות הקמעונאיות ביולי ירד בכ-0.8% בהשוואה לאשתקד ובכ-1.5% בהשוואה ליוני.