רשתות ה-WIFI בדרך להשתלט על המרחב הציבורי

מדיניות חדשה: חברות התקשורת יוכלו לפרוס רשתות WIFI בשטחים ציבוריים, ולא רק במתחמים סגורים כמו בתי קפה, מסעדות, אולמות וכו'

חברות התקשורת יוכלו לפרוס רשתות WIFI בשטחים ציבוריים. המשמעות היא שחברות התקשורת יוכלו לספק שירותים מבוססי WIFI ללקוחותיהם באזורים עירוניים, וזאת בניגוד למצב היום שבו ניתן היה לספק שירותי WIFI רק במתחמים סגורים כמו בתי קפה, מסעדות, אולמות וכו'. לדוגמה, בעקבות המדיניות החדשה תוכל חברת תקשורת להחליט שהיא מרשתת רחוב מסוים או שוק פתוח, וכל הלקוחות שלה יוכלו להשתמש ברשת ה-WIFI שתפרוס.

למדיניות החדשה שפורסמה אתמול (ג') יש מגבלה אחת בלבד, והיא שהחברות הסלולריות לא יוכלו לספק את השירות, היות ולהן כבר יש תדרים שקבלו מהמדינה, ולכן רק חברות-בנות שלהן יוכלו לעשות זאת, כך שלמגבלה אין הרבה משמעות במסגרת התגבשות קבוצות התקשורת, שכן חברות האינטרנט הגדולות כגון 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן שייכות לפרטנר ולסלקום, ובזק בינלאומי היא חברה אחות של פלאפון - שתיהן מקבוצת בזק.

הרקע לשיחרור התדרים לשימוש המפעילים במסגרת של פטור מרישיון, נובע מכך שהמשרד השכיל להבין שהמהלך עשוי לעודד מפעילים להרחיב שירותים שניתנו עד כה רק לבתים או רק למתחמים סגורים, באופן שמפעילים יפרסו רשתות אלחוטיות ויוכלו להסתייע בהם לטובת שירות טוב ונגיש יותר וכן על מנת לבצע התייעלות ברשתות בכל הקשור לניצול יעיל יותר של התדרים. בעולם מקובל לראות שילובים שעושות חברות תקשורת (סלולריות בעיקר) בין שירותים שניתנים על גבי הרשת הסלולרית לבין שירותים שניתנים על-ידי רשת ה - WIFI.

ביפן ובמקומות נוספים, מפעילים סלולריים מעניקים ללקוחותיהם שירותי WIFI מסובסדים לבתים, על מנת שישתמשו פחות ברשתות הסלולריות ויקטינו את העומס עליהן. בנוסף, ניכרת מגמה מאד חשובה בתעשייה של מפעילים סלולריים שפורסים רשתות WIFI באזורים ציבוריים כדי לשפר את איכות השירות שהם נותנים באמצעות הסלולר, כמו שירות בתחנות רכבת, תחנות אוטובוס, אזורי קניות גדולים, שימוש בעמודי תאורה ברחובות הומים ועוד.