אהבה בחושך

שווה לסבול את "דייט באפלה" רק כדי להגיע לחוף המבטחים של "מצב האומה"

"דייט באפלה", יום ד' 21:00, ערוץ 2 רשת

התוכנית הראשונה של שעשועון ההיכרויות הזה הביאה לרשת מספרים שכבר מזמן לא הכירו שם: 30.4% רייטינג. אם כך, לפחות לפי פרק ההשקה שלה, "דייט באפלה" מושכת את הצופים. עכשיו נותר רק לברר למה.

ב"דייט באפלה" אנו פוגשים מורה שהשעון הביולוגי שלה מתקתק בעוצמה רבה כל-כך עד שנאלצתי להנמיך את הווליום לבל יתלוננו השכנים, תקציבאית במשרד פרסום (שהייתה לפחות נחמדה), ועוד מרצה לכלכלה שמרוב שהיא נחושה להוכיח עד כמה היא אינטליגנטית ורהוטה, היא מוכיחה בדיוק את ההיפך.

המשותף לכולן היה הרצון הבוער להתחתן, ואם אפשר עוד היום, בעוד שאצל 3 הגברים, אולי כדרכם של בני-מינם, היה בעיקר רצון... האמת? לא ברור בדיוק למה.

נותרנו עם החידוש של האפלה, אבל גם הוא היה בעירבון נורא מוגבל, כי תחת שינפיק קונפליקטים של מי שמצא את הנפש התאומה שלו, רק כדי לגלות, עם הידלק האורות, שמבחינה פיזית העסק קצת פחות מושלם, קיבלנו פאנץ' (די מעליב האמת), שבמסגרתו חשבה אחת הנשים שאחד הגברים הוא ממוצא אתיופי (נו, ואם כן, אז מה?).

אז איך בכל זאת ניתן להסביר רייטינג של יותר מ-30%? אולי בכך שלא מעט רווקות צעירות צפו בתוכנית רק כדי להיווכח שיש פתטיות ונואשות מהן.

יש פיצוי!

"מצב האומה", יום ד' 22:20, ערוץ 2 רשת

נדמה שהיה שווה לסבול את "דייט באפלה" רק כדי להגיע, סוף-סוף, אל חוף המבטחים של "מצב האומה".

אולי הדימוי "חוף מבטחים" הוא מעט בעייתי, שכן אפילו ליאור שליין, המנחה, טען ש"אנחנו התזמורת על הטיטאניק", משפט שקצת הזכיר לי ציטוט מהקומיקאי האלמותי ג'קי מייסון שאמר פעם: "ככל שאני מתבדח יותר, כך אני צוחק פחות".

ואכן, ככל שהמצב קשה מנשוא, נדמה לי שאנחנו זקוקים יותר ל"מצב האומה". התוכנית הזאת מספקת, נכון להיום, את השעה הנעימה ביותר שיש לערוץ 2 להציע בכל השבוע. פשוט תענוג.